آمار و ارقام
تعداد دوره‌ها
17
 تعداد شماره‌ها
33
تعداد مقالات
290
تعداد نویسندگان
627
تعداد مشاهده مقاله
1,508,940
نسبت مشاهده بر مقاله
5203.24
تعداد مقالات ارسال شده
1,167
تعداد مقالات رد شده
784
درصد عدم پذیرش
67
تعداد مقالات پذیرفته شده
287
درصد پذیرش
25

 

 

مجله «مدیریت و برنامه‌ریزی در نظام­‌های آموزشی» در مباحث مرتبط با موضوع مجله، آن دسته از مقالات پژوهشی را که قبلاً در مجلات علمی به چاپ نرسیده و یا برای چاپ ارسال نشده باشد را برای بررسی و داوری پذیرفته و در صورت تأیید به ترتیب اولویت وصول، چاپ می ­کند. مقالاتی که در سمینارها و کنفرانس­‌های علمی ارائه شده­‌اند، در صورت عدم انتشار مقاله کامل و در مجموعه مقالات مربوطه، در مجله قابل بررسی و چاپ است. زبان اصلی مقاله، فارسی و خلاصه آن به زبان انگلیسی خواهد بود.

 

 حیطه­‌های پژوهشی مقاله‌­‌ها در فصلنامه مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی شامل قلمروهای زیر است:

  1. نظریه‌ها و رویکردهای نو در طراحی برنامه‌های  آموزشی و درسی؛
  2. مدیریت و برنامه‌ریزی در نظام های آموزشی؛
  3. برنامه ریزی آموزشی و درسی
  4. مدیریت و رهبری آموزشی
  5. مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش عالی
  6. شیوه های نوین آموزش
  7. آموزش و بهسازی منابع انسانی
  8. ارزشیابی یادگیری (سنتی و الکترونیکی)
  9. سایر موضوعات مرتبط با حوزه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

 

مجله علمی مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی با همکاری انجمن آموزش و توسعه منابع انسانی ایران منتشر می شود.

 

  • رتبه در ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1402=الف
  • سال آغاز انتشار: 1387
  • نوع نشریه: نشریه علمی
  • رتبه در Q2 :ISC 
  • نوع مقالات قابل انتشار: علمی-پژوهشی
  • تناوب انتشار: دو فصلنامه
  • زبان نشریه: فارسی (چکیده انگلیسی)
  • نوع داوری: داوری بدون نام و حداقل دو داور
  • زمان بررسی اولیه: حداکثر 10 روز کاری
  • میانگین زمان داوری: حداکثر شش ماه
  • روش مأخذنویسی: APA
  • سرقت ادبی: جهت پیشگیری از سرقت ادبی از نرم افزار مشابهت یاب «سمیم نور» استفاده می شود.
  • وضعیت دسترسی به متن کامل مقالات: دسترسی باز و دریافت رایگان
  • مشاهده تعداد ارجاعات h-index نشریه در googlescholare
  • قوانین اخلاق در نشریات: این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق در انتشار (COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.

عضویت در شبکه های اجتماعی:

Linkedin

Academia

Google scholar

ResearchBib 

مجله مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، تحت قانون بین المللی کپی رایت " ( Creative Commons Attribution License (CC BY" می‌باشد.

داشتن شناساگر ارکید برای تمامی نویسندگان الزامی است. از اینجا (https://orcid.org/register) می توانید ثبت نام کنید.

 

 

این نشریه علاوه بر دریافت شناسه Doi و CrossMark موفق به دریافت شناسه دیجیتال اشیاء (Dor) نیز گردید.

 

 

 

 

شماره جاری: دوره 17، شماره 2 - شماره پیاپی 33، 1403 

طراحی چارچوب برنامه درسی مبتنی بر درک طراحی محور در دوره متوسطه دوم

10.48308/mpes.2024.234696.1429

فیروز محمودی؛ سید طاهر سیدی نظرلو؛ داود طهماسب زاده شیخلار؛ حسین دهقان زاده


ابر واژگان