نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آموزش مرور نظام‌مند شناسایی روند نگرش اعضای هیأت علمی در خصوص کاربست فاوا در آموزش در دانشگاه‌‌های ایران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 99-126]
  • آموزش عالی ارائه الگوی مفهومی وظایف مدیران فناوری اطلاعات در مراکز آموزش عالی [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 125-150]
  • آموزش عالی شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت بخشی آموزش از دیدگاه متخصصان آموزش عالی و دانشجویان دکتری [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 151-182]
  • آموزش عالی مقایسه‌ی عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد استعداد درخشان، ممتاز با عادی در دانشگاه شهید بهشتی [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 69-100]
  • آموزش عالی شناسایی و اعتباریابی ابعاد و مؤلفه‌ها و ارزیابی میزان اعمال رهبری اخلاقی مدیران دانشگاهی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 267-294]
  • آموزش عالی کشاورزی تحلیل راهبردی ارتقای چابکی سازمانی در آموزش عالی کشاورزی ایران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 181-210]
  • آموزش مجازی امکان‌سنجی استقرار آموزش الکترونیکی در مدارس متوسطه روستایی و عشایری استان لرستان [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 311-338]
  • آموزش و پرورش بررسی اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 285-310]

ا

  • ارتباط با صنعت چالش‌های نوظهور آموزش عالی ایران و ارائه الگوی مفهومی؛ یک مطالعه گراندد تئوری [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 127-156]
  • ارزیابی عملکرد نظام آموزش و پرورش و خلاء ده ساله یک الگوی عملیاتی برای ارزیابی عملکرد مدارس هیات امنایی کشور از منظر سیستم مدیریت مدرسه‌محور [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 101-124]
  • ارزش درک شده مدل‌یابی معادلات ساختاری روابط انتظارات و کیفیت‌خدمات‌آموزشی با رضایتمندی و وفاداری‌دانشجویان با ‌تأکید برنقش میانجی‌گری ارزش‌درک‌شده [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 183-212]
  • استعداد درخشان مقایسه‌ی عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد استعداد درخشان، ممتاز با عادی در دانشگاه شهید بهشتی [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 69-100]
  • اشتیاق شغلی مدل‌سازی رهبری مدیران مدارس بر اشتیاق شغلی معلمان به واسطه فرهنگ مدرسه، توانمندسازی و ویژگی‌های شغلی [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 212-238]
  • اعتبار ساخت و اعتباریابی پرسشنامه تفکر سیستمی فردی دانشجویان [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 257-284]
  • اعتباریابی شناسایی و اعتباریابی ابعاد و مؤلفه‌ها و ارزیابی میزان اعمال رهبری اخلاقی مدیران دانشگاهی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 267-294]
  • اعضای هیأت علمی مرور نظام‌مند شناسایی روند نگرش اعضای هیأت علمی در خصوص کاربست فاوا در آموزش در دانشگاه‌‌های ایران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 99-126]
  • الگوهای رهبری آموزشی شناسایی و توصیف الگوی رهبری غالب و ویژگی‌های آن در مدارس دوره دوم متوسطه شهر بیرجند [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 339-368]
  • انتظارات مدل‌یابی معادلات ساختاری روابط انتظارات و کیفیت‌خدمات‌آموزشی با رضایتمندی و وفاداری‌دانشجویان با ‌تأکید برنقش میانجی‌گری ارزش‌درک‌شده [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 183-212]
  • انتظارات از انتظار تا واقعیت: تحلیل شکاف کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 295-318]

ب

  • بازماندگی از تحصیل بررسی تحقق فرصت‌های عادلانه‌ی آموزشی در مقطع ابتدایی شهر تهران بر پایه قانون برنامه پنجم توسعه کشور [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 157-180]

پ

  • پایایی و دانشجویان ساخت و اعتباریابی پرسشنامه تفکر سیستمی فردی دانشجویان [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 257-284]
  • پایش عملکرد تبیین ویژگی‌های دورۀ گذار دانشگاه از نسل دوم به نسل سوم مطالعه موردی: یکی از دانشگاه‌های فنی-مهندسی کشور [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 47-68]
  • پیامدها طراحی الگوی چابکی سازمانی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 13-40]
  • پدیده محوری طراحی الگوی چابکی سازمانی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 13-40]

ت

  • تجاری‌سازی تبیین ویژگی‌های دورۀ گذار دانشگاه از نسل دوم به نسل سوم مطالعه موردی: یکی از دانشگاه‌های فنی-مهندسی کشور [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 47-68]
  • تحلیل سلسله مراتبی بررسی اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 285-310]
  • تحلیل عاملی ساخت و اعتباریابی پرسشنامه تفکر سیستمی فردی دانشجویان [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 257-284]
  • تحول دیجیتال طراحی چارچوب مفهومی رهبری تحول دیجیتال در سازمان‌های ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 211-242]
  • تربیت اخلاقی واکاوی تحلیلی - انتقادی تربیت اخلاقی یورگن هابرماس [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 75-98]
  • ترک تحصیل بررسی تحقق فرصت‌های عادلانه‌ی آموزشی در مقطع ابتدایی شهر تهران بر پایه قانون برنامه پنجم توسعه کشور [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 157-180]
  • تعلیم و تربیت بررسی اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 285-310]
  • تفکر سیستمی فردی ساخت و اعتباریابی پرسشنامه تفکر سیستمی فردی دانشجویان [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 257-284]
  • تکنیک دیمتل طراحی نقشه استراتژی و شاخص‌های سنجش عملکرد برای مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی، رویکرد امتیازی متوازن و تصمیم‌گیری گروهی [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 243-266]
  • توانمندسازی مدل‌سازی رهبری مدیران مدارس بر اشتیاق شغلی معلمان به واسطه فرهنگ مدرسه، توانمندسازی و ویژگی‌های شغلی [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 212-238]

ج

  • جهانی‌شدن بررسی اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 285-310]

چ

  • چابکی سازمانی طراحی الگوی چابکی سازمانی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 13-40]
  • چابکی سازمانی تحلیل راهبردی ارتقای چابکی سازمانی در آموزش عالی کشاورزی ایران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 181-210]
  • چالش‌های بین‌المللی چالش‌های نوظهور آموزش عالی ایران و ارائه الگوی مفهومی؛ یک مطالعه گراندد تئوری [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 127-156]
  • چالش‌های توسعه آموزش عالی چالش‌های نوظهور آموزش عالی ایران و ارائه الگوی مفهومی؛ یک مطالعه گراندد تئوری [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 127-156]

د

  • دانشگاه شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت بخشی آموزش از دیدگاه متخصصان آموزش عالی و دانشجویان دکتری [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 151-182]
  • دانشگاه چابک تحلیل راهبردی ارتقای چابکی سازمانی در آموزش عالی کشاورزی ایران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 181-210]
  • دانشگاه کارآفرین طراحی الگوی دانشگاه کارآفرین براساس نظریه داده بنیاد (مطالعه موردی: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی غرب ایران) [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 41-74]
  • دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی وغیرانتفاعی ارائه مدلی جهت ارتقاء کیفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی(مورد مطالعه: استان گیلان) [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 13-46]
  • دورۀ گذار تبیین ویژگی‌های دورۀ گذار دانشگاه از نسل دوم به نسل سوم مطالعه موردی: یکی از دانشگاه‌های فنی-مهندسی کشور [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 47-68]

ر

  • راهبرد چابکی دانشگاهی تحلیل راهبردی ارتقای چابکی سازمانی در آموزش عالی کشاورزی ایران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 181-210]
  • راهبردها طراحی الگوی چابکی سازمانی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 13-40]
  • رضایتمندی مدل‌یابی معادلات ساختاری روابط انتظارات و کیفیت‌خدمات‌آموزشی با رضایتمندی و وفاداری‌دانشجویان با ‌تأکید برنقش میانجی‌گری ارزش‌درک‌شده [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 183-212]
  • رهبری اخلاقی شناسایی و اعتباریابی ابعاد و مؤلفه‌ها و ارزیابی میزان اعمال رهبری اخلاقی مدیران دانشگاهی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 267-294]
  • رهبری آموزشی مدل‌سازی رهبری مدیران مدارس بر اشتیاق شغلی معلمان به واسطه فرهنگ مدرسه، توانمندسازی و ویژگی‌های شغلی [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 212-238]
  • رهبری آموزشی شناسایی و توصیف الگوی رهبری غالب و ویژگی‌های آن در مدارس دوره دوم متوسطه شهر بیرجند [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 339-368]
  • رهبری بین فردی شناسایی و توصیف الگوی رهبری غالب و ویژگی‌های آن در مدارس دوره دوم متوسطه شهر بیرجند [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 339-368]
  • رهبری تحول دیجیتال طراحی چارچوب مفهومی رهبری تحول دیجیتال در سازمان‌های ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 211-242]
  • رویکرد امتیازی متوازن طراحی نقشه استراتژی و شاخص‌های سنجش عملکرد برای مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی، رویکرد امتیازی متوازن و تصمیم‌گیری گروهی [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 243-266]

ش

  • شاخص های سنجش عملکرد طراحی نقشه استراتژی و شاخص‌های سنجش عملکرد برای مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی، رویکرد امتیازی متوازن و تصمیم‌گیری گروهی [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 243-266]
  • شرایط علی طراحی الگوی چابکی سازمانی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 13-40]

ع

  • عجین شدن معلمان با شغل نقش و وظایف مدیران مدارس و مسئولان سازمان آموزش و پرورش در جهت تقویت و توسعه عجین شدن معلمان با شغل‌شان: نتایج یک مطالعه آمیخته [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 239-256]
  • عدالت آموزشی بررسی تحقق فرصت‌های عادلانه‌ی آموزشی در مقطع ابتدایی شهر تهران بر پایه قانون برنامه پنجم توسعه کشور [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 157-180]
  • علوم میان‌رشته‌ای چالش‌های نوظهور آموزش عالی ایران و ارائه الگوی مفهومی؛ یک مطالعه گراندد تئوری [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 127-156]
  • علوم نوین چالش‌های نوظهور آموزش عالی ایران و ارائه الگوی مفهومی؛ یک مطالعه گراندد تئوری [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 127-156]
  • عملکرد تحصیلی مقایسه‌ی عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد استعداد درخشان، ممتاز با عادی در دانشگاه شهید بهشتی [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 69-100]

ف

  • فاوا مرور نظام‌مند شناسایی روند نگرش اعضای هیأت علمی در خصوص کاربست فاوا در آموزش در دانشگاه‌‌های ایران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 99-126]
  • فراترکیب ارائه الگوی مفهومی وظایف مدیران فناوری اطلاعات در مراکز آموزش عالی [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 125-150]
  • فرصت‌های آموزشی بررسی تحقق فرصت‌های عادلانه‌ی آموزشی در مقطع ابتدایی شهر تهران بر پایه قانون برنامه پنجم توسعه کشور [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 157-180]
  • فرهنگ مدرسه مدل‌سازی رهبری مدیران مدارس بر اشتیاق شغلی معلمان به واسطه فرهنگ مدرسه، توانمندسازی و ویژگی‌های شغلی [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 212-238]
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان‌سنجی استقرار آموزش الکترونیکی در مدارس متوسطه روستایی و عشایری استان لرستان [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 311-338]
  • فناوری‌های تحول‌آفرین طراحی چارچوب مفهومی رهبری تحول دیجیتال در سازمان‌های ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 211-242]

ک

  • کارآفرینی تبیین ویژگی‌های دورۀ گذار دانشگاه از نسل دوم به نسل سوم مطالعه موردی: یکی از دانشگاه‌های فنی-مهندسی کشور [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 47-68]
  • کیفیت ارائه مدلی جهت ارتقاء کیفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی(مورد مطالعه: استان گیلان) [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 13-46]
  • کیفیت بخشی شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت بخشی آموزش از دیدگاه متخصصان آموزش عالی و دانشجویان دکتری [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 151-182]
  • کیفیت خدمات آموزشی مدل‌یابی معادلات ساختاری روابط انتظارات و کیفیت‌خدمات‌آموزشی با رضایتمندی و وفاداری‌دانشجویان با ‌تأکید برنقش میانجی‌گری ارزش‌درک‌شده [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 183-212]
  • کیفیت خدمات آموزشی از انتظار تا واقعیت: تحلیل شکاف کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 295-318]
  • کیفیت خدمات پژوهشی از انتظار تا واقعیت: تحلیل شکاف کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 295-318]
  • کنش ارتباطی واکاوی تحلیلی - انتقادی تربیت اخلاقی یورگن هابرماس [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 75-98]

گ

  • گیلان ارائه مدلی جهت ارتقاء کیفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی(مورد مطالعه: استان گیلان) [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 13-46]

م

  • متغیرهای زمینه‌ای طراحی الگوی چابکی سازمانی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 13-40]
  • مدارس دوره دوم متوسطه شناسایی و توصیف الگوی رهبری غالب و ویژگی‌های آن در مدارس دوره دوم متوسطه شهر بیرجند [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 339-368]
  • مدارس روستایی و عشایری امکان‌سنجی استقرار آموزش الکترونیکی در مدارس متوسطه روستایی و عشایری استان لرستان [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 311-338]
  • مدارس هیأت امنایی نظام آموزش و پرورش و خلاء ده ساله یک الگوی عملیاتی برای ارزیابی عملکرد مدارس هیات امنایی کشور از منظر سیستم مدیریت مدرسه‌محور [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 101-124]
  • مدیر ارشد اطلاعات ارائه الگوی مفهومی وظایف مدیران فناوری اطلاعات در مراکز آموزش عالی [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 125-150]
  • مدیران دانشگاهی شناسایی و اعتباریابی ابعاد و مؤلفه‌ها و ارزیابی میزان اعمال رهبری اخلاقی مدیران دانشگاهی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 267-294]
  • مدیران مدارس و مسئولان سازمان آموزش ‌و پرورش نقش و وظایف مدیران مدارس و مسئولان سازمان آموزش و پرورش در جهت تقویت و توسعه عجین شدن معلمان با شغل‌شان: نتایج یک مطالعه آمیخته [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 239-256]
  • مدیریت فناوری اطلاعات ارائه الگوی مفهومی وظایف مدیران فناوری اطلاعات در مراکز آموزش عالی [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 125-150]
  • مدیریت مدرسه‌محور نظام آموزش و پرورش و خلاء ده ساله یک الگوی عملیاتی برای ارزیابی عملکرد مدارس هیات امنایی کشور از منظر سیستم مدیریت مدرسه‌محور [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 101-124]
  • مدل‌سازی طراحی الگوی دانشگاه کارآفرین براساس نظریه داده بنیاد (مطالعه موردی: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی غرب ایران) [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 41-74]
  • مدل سروکوال از انتظار تا واقعیت: تحلیل شکاف کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 295-318]
  • مرور نظام‌مند مرور نظام‌مند شناسایی روند نگرش اعضای هیأت علمی در خصوص کاربست فاوا در آموزش در دانشگاه‌‌های ایران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 99-126]
  • مطالعه آمیخته نقش و وظایف مدیران مدارس و مسئولان سازمان آموزش و پرورش در جهت تقویت و توسعه عجین شدن معلمان با شغل‌شان: نتایج یک مطالعه آمیخته [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 239-256]
  • ممتاز مقایسه‌ی عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد استعداد درخشان، ممتاز با عادی در دانشگاه شهید بهشتی [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 69-100]

ن

  • نظام آموزشی ایران واکاوی تحلیلی - انتقادی تربیت اخلاقی یورگن هابرماس [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 75-98]
  • نظام آموزش عالی ارائه مدلی جهت ارتقاء کیفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی(مورد مطالعه: استان گیلان) [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 13-46]
  • نظام آموزش و پرورش نظام آموزش و پرورش و خلاء ده ساله یک الگوی عملیاتی برای ارزیابی عملکرد مدارس هیات امنایی کشور از منظر سیستم مدیریت مدرسه‌محور [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 101-124]
  • نظریه داده بنیاد طراحی الگوی دانشگاه کارآفرین براساس نظریه داده بنیاد (مطالعه موردی: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی غرب ایران) [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 41-74]
  • نقشه استراتژی طراحی نقشه استراتژی و شاخص‌های سنجش عملکرد برای مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی، رویکرد امتیازی متوازن و تصمیم‌گیری گروهی [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 243-266]
  • نقش و وظایف نقش و وظایف مدیران مدارس و مسئولان سازمان آموزش و پرورش در جهت تقویت و توسعه عجین شدن معلمان با شغل‌شان: نتایج یک مطالعه آمیخته [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 239-256]
  • نگرش مرور نظام‌مند شناسایی روند نگرش اعضای هیأت علمی در خصوص کاربست فاوا در آموزش در دانشگاه‌‌های ایران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 99-126]

و

  • واقعیت از انتظار تا واقعیت: تحلیل شکاف کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 295-318]
  • ویژگی‌های شغلی مدل‌سازی رهبری مدیران مدارس بر اشتیاق شغلی معلمان به واسطه فرهنگ مدرسه، توانمندسازی و ویژگی‌های شغلی [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 212-238]
  • وفاداری مدل‌یابی معادلات ساختاری روابط انتظارات و کیفیت‌خدمات‌آموزشی با رضایتمندی و وفاداری‌دانشجویان با ‌تأکید برنقش میانجی‌گری ارزش‌درک‌شده [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 183-212]

ه

  • هابرماس واکاوی تحلیلی - انتقادی تربیت اخلاقی یورگن هابرماس [دوره 12، شماره 2، 1398، صفحه 75-98]

ی

  • یادگیری الکترونیکی امکان‌سنجی استقرار آموزش الکترونیکی در مدارس متوسطه روستایی و عشایری استان لرستان [دوره 12، شماره 1، 1398، صفحه 311-338]