TY - JOUR ID - 98433 TI - واکاوی سیر فرسودگی شغلی در میان معلمان زن شهرستان مریوان JO - مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی JA - MPES LA - fa SN - 2423-5261 AU - صفایی موحد, سعید AU - جوانرودی, بیگرد AD - عضو هیأت علمی دانشگاه تهران AD - دانش آموخته کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه خوارزمی Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 9 IS - 2 SP - 69 EP - 84 KW - فرسودگی شغلی KW - پدیدارشناسی KW - معلمان زن KW - شهر مریوان DO - N2 - این پژوهش به‌منظور شناسایی مراحل شکل‌گیری فرسودگی شغلی در معلمان زن شاغل در مدارس متوسطه شهر مریوان صورت گرفته است. در این راستا با تعداد 10 نفر از معلمان با بیش از 12 سال سابقه کار، که با استفاده از سه روش  نمونه‌گیری آسان، هدفمند و گلوله برفی انتخاب شده بودند، مصاحبه عمیق به عمل آمد. پژوهش حاضر با استفاده از روش پژوهش پدیدارشناسی صورت پذیرفته است. نتایج تحلیل داده‌ها با استفاده از راهبرد تحلیل و مضمون حاکی از این است که فرسودگی شغلی در طی 5 مرحله در بین معلمان زن شکل می‌گیرد: مرحله اول:تحقق رویا؛ مرحله دوم: تعارض؛ مرحله سوم:خستگی؛ مرحله چهارم: بحران؛ مرحله پنجم: بن‌بست. جهت حصول اطمینان از اعتبار داده‌ها در هنگام شکل‌گیری مقولات نظرات استاد راهنما و پس از شکل‌گیری مقولات نهایی نظرات اطلاع‌رسان‌ها اعمال گردید. UR - https://mpes.sbu.ac.ir/article_98433.html L1 - https://mpes.sbu.ac.ir/article_98433_759298fd8295b121c2e5c3de857e37c5.pdf ER -