@article { author = {Araghiyeh, Alireza and Fathi Vajargah, Kourosh and Barzegar, Nader and Moradi, Saed}, title = {The Development of Human Resources in Higher Education through Respecting Cultural Diversity of the Students}, journal = {Journal of Management and Planning In Educational System}, volume = {4}, number = {2}, pages = {85-99}, year = {2011}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2423-5261}, eissn = {2538-6344}, doi = {}, abstract = {Group interaction among students at university is a complex series of experiences that, if productive, may result in human resource development. Otherwise, it might hinder and block their open interactions. Among the obstacles are dichotomies between cultures and ethnicities that are somehow isolated, undervalued and underpresented in the larger society. In this qualitative study, a sample of 40 undergraduate students was approached using ethnography method to investigate hidden curriculum with emphasis on: a) their mutual interactions; b) their interactions with academics; and c) the context of interactions. Data were collected through autobiographies, observations, interviews, note takings, journals, tape recordings, films, and documents analyses. Results showed that students had different experiences during their through interaction with their peers and tutors.}, keywords = {Human Resource,Higher education,cultural diversity,Ethnography}, title_fa = {توسعه سرمایه انسانی در آموزش عالی از طریق احترام به تنوع فرهنگی دانشجویان}, abstract_fa = {تجربه گروهی دانشجویان در محیط دانشگاه با مجموعه پیچیده‌ای از تجارب و تعاملات همراه بوده و در صورت سازنده بودن، آثاری همچون توسعه سرمایه انسانی را در پی‌داشته و در غیر این صورت می‌تواند در قالب موانع مشارکت، تعامل آزاد آنان را مسدود  نماید. از جمله این موانع وجود دوگرایی‌هایی می‌باشد که دانشجویان فرهنگ‌ها و قومیت‌ها به دلایل مختلف و از جمله ضعف در احترام نسبت به فرهنگ یکدیگر از هم جدا مانده و از مشارکت اجتماعی و سهیم شدن در تجارب دو جانبه محروم می‌گردند. تحقیق کیفی حاضر به روش قوم‌نگاری در سطوح برنامه درسی پنهان از نظر سیلور و الکساندر و با هدف بررسی وضعیت احترام به تنوع فرهنگی در الف) تعامل دانشجویان با یکدیگر، ب) تعامل دانشجویان با اساتید و ج) محیط و فضا و با مطالعه یکساله برروی 40 نفر از دانشجویان کارشناسی در سه گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه انجام گردیده است. یافته‌های تحقیق که با استفاده از ابزارهای متنوع کیفی شامل اتوبیوگرافی، مشاهده، مصاحبه، یادداشت ‌برداری، ژورنال‌نویسی‌، ضبط صدا، فیلم‌برداری و بررسی مستندات به‌دست آمده‌اند‌، حاکی از آن است که دانشجویان تجارب متفاوتی را در فرایند تحصیل خود در مورد فرهنگ و قومیت­شان به‌دست آورده‌اند که محققان از طریق تحلیل محتوایی آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند.}, keywords_fa = {سرمایه انسانی,آموزش عالی,تنوع فرهنگی,مردم نگاری}, url = {https://mpes.sbu.ac.ir/article_98363.html}, eprint = {https://mpes.sbu.ac.ir/article_98363_aa62da4212a4747d2b7ae0a2c597fe59.pdf} }