TY - JOUR ID - 98344 TI - بررسی رابطه بین مولفه های هوش هیجانی و سبک های مدیریت تعارض مدیران دبیرستان های دخترانه JO - مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی JA - MPES LA - fa SN - 2423-5261 AU - شاه طالبی, سعید AU - پرداختچی, محمدحسن AD - دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی تهران AD - دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران Y1 - 2009 PY - 2009 VL - 2 IS - 2 SP - 150 EP - 167 KW - سبک های مدیریت تعارض KW - هوش هیجانی KW - مدیران DO - N2 - هدف این پژوهش بررسی رابطه بین مؤلفه های هوش هیجانی و سبک های مدیریت تعارض مدیران دبیرستان های دخترانه شهر اصفهان در سال تحصیلی 86- 1385 بوده است. روش تحقیق به کار رفته در این پژوهش،‌ از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعة آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران و دبیران نواحی پنج گانة آموزش و پرورش شهر اصفهان می باشد که به ترتیب بالغ بر 141 و 3794 نفر می باشند که از این تعداد،‌ 40 نفر مدیر و 300 نفر دبیر، به شیوه نمونه گیری خوشه ای متناسب به عنوان نمونة تحقیق انتخاب شدند. ابزار اندازه­گیری پژوهش پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شرینک و پرسشنامه سبک مدیریت تعارض استیفن رابینز بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها، علاوه بر شاخص های آمار توصیفی،‌ از روش های آمار استنباطی نظیر ضریب همبستگی پیرسون، آزمون T مستقل، تحلیل واریانس یکراهه و آزمون شفه استفاده شد.  UR - https://mpes.sbu.ac.ir/article_98344.html L1 - https://mpes.sbu.ac.ir/article_98344_64b57d14738ffe584264e770f1a787dc.pdf ER -