قاسمی، علیحسین. (1385). استانداردهای قابلیتهای سواد اطلاعاتی برای آموزش عالی. فصلنامه علوم و فناوری اطلاعات، 21 (4)، 97-119.
یزدانی، فریدون. (1391). طراحی ابزاری برای سنجش سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان همدان. مجله فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(4)، 52-29.
میری، الهام. چشمه سرابی، مظفر. (1390). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان سال آخر کارشناسی دانشگاه علم و صنعت ایران- واحد اراک در محیط دیجیتال (88-1387). علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فنآوری اطلاعات، 4(13).
نظری، مریم. (1384). مروری بر ساختار و محتوای درگاه اطلاعاتی درس سواد اطلاعاتی برای دورههای تحصیلات تکمیلی کشور. فصلنامه علوم و فناوری اطلاعات، 21 (2)، 71-84.
مظفری رمچاهی، حفصه. (1392). ارزیابی میزان سواد اطلاعاتی و رابطه آن با خودراهبری در یادگیری دانشجویان مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشگاه آزاد قشم نیمسال اول 1392-93. پژوهشهای علوم انسانی دانشگاه اصفهان، 5 (31)، 113-130.
شریفی، اصغر.، اسلامیه، فاطمه. (1390). ارزیابی استانداردهای سواد اطلاعاتی دانشجویان و رابطه آن با گرایش به یادگیری الکترونیکی. مجله فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(2).
فارسیجانی، حسن.، فیضی، کامران. شفیعی نیکآبادی، محسن. (1390) تأثیر نیروهای رقابتی سازمان بر کاربرد دانش جهت بهبود عملکرد زنجیره تأمین در صنعت خودرو. مجله چشمانداز مدیریت بازرگانی، 6، 92-71.
یزدی، سیده منور.، زندکریمی، غزال. (1391). اهمیت محتوای یادگیری: مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشتههای تحصیلی مختلف با استفاده از آموزش از راه دور به روش لایتنر پرو. مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 5 (9)، 50-66.
محبوبی، طاهر.، زندی، بهمن.، ملکی، حسن.، کریمی، بهاءالدین. (1390). تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات –ICT- بر خودکارآمدی، عملکرد تحصیلی و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه پیام نور. مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 6، 8-31.
Shurville, S. (2011). A Life beyond the Golden Arches. The University of the Fraser Valley Research Review, 4, 1.
Anohina, A. (2005). Analysis of the terminology used in the field of virtual learning. Educational Technology & Society, 8, 3, 91-102.
Warschauer, M. (2006). Literacy and technology: Bridging the divide. In D. Gibbs and K.-L. Krause (Eds.), Cyberlines 2: Languages and cultures of the Internet (pp. 163-174). Albert Park, Australia: James Nicholas.
Zhu, C. (2010). Teacher roles and adoption of educational technology in the Chinese context. Journal for Educational Research Online Journal für Bildungsforschung Online, 2, 2, 72-86.
Baker, A., Jensen, P.J., & Kolb, D.A. (2002). conversational learning: an experimental approach to knowledge creation. westport, connecticut: Quorum Books.
The Bertelsmann Foundation. (1998). The Impact of Media and Technology in Schools. Reeves, T.C.
Grace, T.P.L. (2009). Wikis as a knowledge management tool. Journal of knowledge management, 13, 4, 64-74.
Hechter, R.P., Phyfe, L.D., Vermette, L.A. (2012). Integrating Technology in Education: Moving the TPCK Framework towards Practical Applications. Education research and perspectives, 39, 136-152.
McCarroll, N., Curran, K. (2013). Social Networking in Education. International Journal of Innovation in the Digital Economy, 4, 1, 1-15.
Ali, R., Katz, I.R. (2010). Information and Communication Technology Literacy: What Do Businesses Expect and What Do Business Schools Teach?. Educational Testing Service, 10, 17.
Weller, M., Pegler, C., Mason, R. (2005). Use of innovative technologies on an e-learning course. Internet and Higher Education, 8, 61-71.
Geer, V., Sweeney, T.A. (2012). Students’ Voices about Learning with Technology. Journal of Social Sciences, 8, 2, 294-303.
Beldarrain, Y. (2006). Distance Education Trends: Integrating new technologies to foster student interaction and collaboration. Distance Education, 27, 2.
Martin, F., Ertzberger, J. (2013). Here and now mobile learning: An experimental study on the use of mobile technology. Journal ofComputers & Education, 68, 76-85
Willison, J. & O’Regan, K. (2005). 2020 Vision: An informational literacy continuum for students primary school to post graduation, in Higher education in a changing world. Proceedings of the 28th HERDSA Annual Conference, Sydney, 3-6 July 2005: pp 633.
Vizcaino, V.M., Martinez, M.S., Aguilar, F.S., Martinez, S.S., Gutierrez, R.F., Lopez, M.S. (2010). Validity of a Single-Factor Model Underlying the Metabolic Syndrome in Children. Diabetes Cares, 33, 6.
Tavakol, M., and Dennick, R. (2011). Making sense of Cronbach’s alpha. International Journal of Medical Education, Vol.2, pp.53 – 55
Isfandyari-Moghaddam, A., Kashi-Nahanji, V. (2011). Does information technology affect the level of information literacy? Aslib Proceedings: New Information Perspectives, 63, 6.