آتشپور، سیدحمید و علی قاسمی، مجید. (1392). عزت نفس سازمانی. فصلنامه احیاء، 45: 30- 28.
ابیلی، خدایار؛ نادری، ابوالقاسم؛ اورعی یزدانی، بدرالدین؛ و ناستیزایی، ناصر. (1393). رابطه مدیریت مشارکتی با روحیه و عزت نفس سازمانی مدیران و معلمان مدارس شهر زاهدان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 8 (1): 23- 9.
احمدی، حسن. (1392). بررسی رابطه رهبری توزیعشده و عملکرد سازمانی معلمان شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشددانشگاه تهران.
تورانی، حیدر. (1393). کاربست مدیریت فرآیندمدار در مدرسه. تهران: انتشارات منادی تربیت.
تورانی، حیدر. (1393).مدیریت فرآیندمدار در مدرسه. تهران: انتشارات منادی تربیت.
حسنزاده فروغی، علی. (1392). مدیریت آموزشی در مدارس امروز. تهران: انتشارات آوای نور.
حسینیکوکمری، پریسا؛ ماشالاهی، علیرضا؛ و بقایی، رحیم. (1394). نقش واسطهای عزت نفس سازمانی در رابطه بین حمایت سازمانی ادراکشده با تعهد سازمانی و خشنودی شغلی پرستاران. مجله دانشکدهپرستاریوماماییارومیه، 13(1): 63- 55.
حقیقیکفاش، مهدی؛ و جلائیان دهقانی، محمود. (1393). بررسی نقش تعدیلکنندگی کانون کنترل کارکنان بر رابطه بین سبک رهبری و تعهد سازمانی. فصلنامه مطالعات مدیریت، 22(73): 143- 121.
خوشبختی، جعفر؛ کشتیدار، محمد؛ و زندهبودی، مهدی. (1390). ارتباط بین رهبری خدمتگزار و تعهد سازمانی کارکنان هیئتهای ورزشی استان بوشهر. مطالعات مدیریت ورزشی، 16: 130- 113.
درگاهی، حسین؛ و سادات طهرانی، غزال. (1393). بررسی ارتباط بین اخلاق مدیریت و تعهد سازمانی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 7(1): 52- 43.
رمضانینژاد، رحیم؛ همتینژاد، مهرعلی؛ اندام، رضا؛ زارع، صبا؛ و صادقپور، نعمتالله. (1390). رابطه سبکهای رهبری تحولگرا و عملگرای مدیران مدارس با تعهدسازمانی دبیران تربیت بدنی. پژوهش در مدیریت ورزشی، 1(1): 72- 63.
رنجبریان، رسول؛ موسیپور، نعمتالله؛ و قزلایاق، محمد. (1384). رابطه بین عزتنفس و نیاز به کسب موفقیت کارکنان سازمانهای دولتی. فصلنامه مطالعات مدیریت، 48: 102- 85.
زکی، محمدعلی. (1388). تعهد سازمانی معلمان و بررسی عوامل مؤثر بر آن. مجله علوم انسانی، 17(77): 124- 97.
سرایداریان، حمید. (1393). در مسیر سرآمدی، آموزش تعالی سازمانی ویژه کارکنان. تهران: انتشارات منادی تربیت.
شفیعینیک، اصغر. (1392). توانمندسازی عزت نفس سازمانی در کارکنان ناجا با تأکید بر رویکرد تربیتی. بصیرت و تربیت اسلامی، 10(24): 78- 49.
شمس مورکانی، غلامرضا؛ بوستانکار، مریم؛ و علییاری، سعادت. (1391). بررسی رابطه بین هوش هیجانی و تعهد سازمانی نیروی انسانی: یک مطالعه موردی. دو فصلنامه مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 5(9): 49- 34.
شیرازی، علی؛ و احمدی زهرانی، مریم. (1393). رابطه جو اخلاقی سازمان با اعتماد سازمانی و تعهد سازمانی دبیران دوره متوسطه. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 5(4): 64- 41.
صادقیان، فاطمه؛ عابدی، محمدرضا؛ و باغبان، ایران. (1387). نقش عزت نفس سازمانی در توانمندسازی کارکنان سازمان. فصلنامه بهداشت روان، 23: 11- 4.
صادقیان، فاطمه؛ عابدی، محمدرضا؛ و باغبان، ایران. (1389). بررسی رابطه بین عزت نفس سازمانی با تعهدسازمانی و رضایت شغلی در کارکنان آموزش و پرورش. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، 2(4): 125- 109.
عابدی، احیا؛ رضوی، محمدحسین؛ و فرزان، فرزام؛ (1392). بررسی و مقایسه تعهد سازمانی معلمان تربیت بدنی استان خراسان شمالی. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 9(17): 159- 143.
عباسیان، عبدالحسین؛ ابوالقاسمی، محمود؛ قهرمانی، محمد؛ و پرداختچی، محمدحسن. (1391). بررسی رابطه سبک رهبری توزیعی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس راهنمایی شهر تهران. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 6(3) : 108- 85.
عزیزی، مهدی. (1393). بررسی رابطه رهبری توزیعشده مدیران و اعتماد سازمانی دبیران مدارس دولتی مقطع متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 93- 94. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.
علامه، سیدمحسن؛ شعبانی نفتچالی، جواد؛ خزایی پول، جواد؛ وریچکاظمی، رضا؛ و امانی، مجتبی. (1393).ارایه مدل ساختار ارتباطی بین رهبری معنوی ادراک شده با تعهد، رفتار شهروندی و عملکرد پرستاران.فصلنامه مدیریت پرستاری، 3(2): 60-52.
غلامی، خلیل؛ صحرانورد تشتیفاتی، یوسف؛ و عزیزی، نعمتالله. (1393). بررسی وضعیت رهبری توزیعشده در مدارس متوسطهی شهر سنندج. فصلنامه پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی، 1(1): 48- 23.
فخاریان، جلاله؛ شهامت، نادر؛ و امیریانزاده، مژگان. (1393). رابطه سبک مدیریت مشارکتی با تعهد سازمانی و سلامت روانی دبیران دبیرستانها. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 5(1): 234- 221.
فرحبخش، سعید. (1391). مدیریت روابط انسانی سازمانهای آموزشی. تهران: نشر آییژ.
قلیپور، آرین. (1393). مدیریت منابع انسانی. تهران: انتشارات سمت.
قلیپور، آرین. (1390). مدیریت رفتار سازمانی. تهران: انتشارات سمت.
کریتنر، رابرت؛ و کینیکی، آنجلو. (1390). مدیریت رفتار سازمانی. ترجمه علیاکبر فرهنگی و حسین صفرزاده، تهران: انتشارات برآیند پویش.
کشاورز، لقمان؛ همتینژاد، مهرعلی؛ و آزادواری، سمیرا. (1393). تدوین مدل ارتباطی بین هوش هیجانی و سبک رهبری مدیران با تعهد سازمانی کارکنان در سازمان ورزش شهرداری تهران. مطالعات مدیریت ورزشی، 26: 198- 181.
لشکربلوکی، غلامرضا؛ جعفری، ناصر؛ و فضلیخانی، منوچهر. (1390). برنامهریزی آموزشی و آموزش برنامهریزی. تهران: انتشارات ابوعطا.
محمدداودی، امیرحسین؛ و حسینی، طاهره. (1392). بررسی رابطه رهبری توزیعی و توانمندسازی دبیران؛ مطالعه موردی. فصلنامه مطالعات منابع انسانی، 3(10): 72- 57.
مهربانی، زهرا. (1390). رابطه ویژگیهای شخصیتی مدیران مدارس متوسطه با وضعیت رهبری توزیعی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد.
هومن، حیدرعلی. (1387). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل. تهران: انتشارات سمت.
یاسینی، علی؛ زینآبادی، حسنرضا؛ نوه ابراهیم، عبدالرحیم؛ و آراسته، حمیدرضا. (1391). بررسی نقش میانجیگر احساس کارآمدی در تأثیرگذاری سبک رهبری توزیعشده بر تعهدسازمانی و رضایت شغلی کارکنان مدارس دولتی. مدیریت دولتی، 4(4): 148- 129.
یاسینی، علی؛ عباسیان، عبدالحسین؛ و یاسینی، طاهره. (1392). نقش سبک رهبری توزیعی مدیران بر عملکرد شغلی معلمان مدارس متوسطه شهر مهران: ارائه یک مدل. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(1): 50- 33.
یاسینی، علی؛ محمدی، فایق؛ یاسینی، طاهره. (1393). تأثیر رهبری توزیعشده بر تعهدسازمانی و رضایت شغلی معلمان مدارس ابتدایی کرج (بررسی نقش میانجیگر متغیر خوشبینی تحصیلی معلمان). دو فصلنامه مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 6(12): 176- 146.
Cenkci, T. & Otken, A. B. (2014). Organization-based self-esteem as a moderator of the relationship between employee dissent and turnover intention. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 150: 404 - 412.
Elmore, R. (2000). Bulding a new structure for school leadership. American Educator, 23 (4): 6- 13.
Firestone W. A., & Martinez M. C. (2007). Districts, teacher leaders, and distributed leadership: Changing instructional practice. Leadership and Policy in Schools, 6: 3-35.
Gordon, Z. (2005). The effect of distributed leadership on student achievement, (Doctoral Dissertation, Central Connecticut State University, 2005).
Harris, A. (2009). Disributed Leadership Different Perspectives. University of London: Institute of Education.
Hulpia, H., & Devos, G. (2010). How distributed leadership can make a difference in teachers’ organizational commitment? A qualitative study. Teaching and Teacher Education, 26: 565-575.
Hulpia, H., Devos, G., & Rosseel, Y. (2009). The relationship between the perception of distributed leadership in secondary schools and teachers’ and teacher leaders’ job satisf-action and organizational commitment. School Effectiveness and School Improvement, 20: 291-317.
Hulpia, H., Devos, G., & Van Keen, H. (2010). The Influence of Distributed Leadership on Teachers’ Organizational Commitment: A Multilevel Approach. The Journal of Educational Research, 103:40 -52.
Hulpia, H., Devos, G., & Van Keen, H. (2011). The Relation Between School Leadersh-ip From a Distributed Perspective and Teachers' Organizational Commitment: Examining the Source of the Leadership Function. Educational Administration Quarterly, 47(5): 1- 44.
Iles, P., Feng, Y. (2011). Distributed leadership, knowledge and information management and team performance in Chinese and Western groups. Journal of Technology Management in China, 6(1): 26-42.
Kennedy, J. R., & Anderson, R. D. (2005). Subordinate–manager gender combination and perceived leadership style influence on emotions, self-esteem and organizational commitment. Journal of Business Research, 58, 115-125.
Lee, J., & Peccei, R. (2007). Perceived organizational support and affective commitment:the mediating role of organizational-based self-esteem in the context of job insecurity.Journal of organizational behavior, 28 (6): 661-685.
Mathieu, J. E., & Zajac, D.M. (1990). A review and meta-analysis of the antecedents, correlates, and consequences of organizational commitment. Psychological Bulletin, 108: 171-194.
Meyer, J. P., & Allen, N. J. (1991). A three-component conceptualization of organizati-onal commitment. Human Resource Management Review, 1:61-89.
Neininger, A., Lehmann-Willenbrock, N., Kauffeld, S., & Henschel, A. (2010). Effects of team and organizational commitment - A longitudinal study. Journal of Vocational Behavior, 76(3): 567-579.
Neuman, M., & simouns, w. (2000).leadership for student learning. Phi Delta Kappan September, 82 (1): 9-12.
Nir, A. E. (2002). School-based management and its effect on teacher commitment. International Journal of Leadership in Education, 5: 323-341.
Pierce, J. L., Gardner, D. G., Cummings, L.L. & Dunham, R. B. (1989). Organization-based self-esteem, construct definition, measurement and validation. Academy of management journal, 32: 622-648.
Pierce, J. L., & Gardner, D. G. (2004). Self - esteem within the work and Organizational context: A review of the Organization-based self-esteem literature. Journal of management, 30(5): 591-622.
Rivers. SH. D. (2010). Leadership as a distributed phenomenon: a study of shared roles and grade student achievement. ProQuest Publisher. Dissertation publishing. UMI Number: 3412486.
Robinson, V. (2008). Forging the links between distributed leadership and educational outcomes. Journal of Educational Administration, 46(2): 241-256.
Tang, T. L., Gilbert, P.R. (1994). Organization based self esteem among mental health workers: A replication and extension, Public personnelManagement, 23(1): 127-134.