احمدی، علیاکبر؛ خایفالهی، احمدعلی (1380). طراحی الگوی یادگیری مستمر مدیران وزارت جهاد سازندگی. پژوهش و سازندگی، 14 (2)، 8 -17.
اسکات، ریچارد (1387). سازمانها: سیستمهای عقلایی، طبیعی و باز. ترجمه حسن میرزایی اهرنجانی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
افضلآبادی، محمدحسین؛ زارع، حبیب؛ افضلآبادی، محمدرضا. و آقاباقری، فهیمه (1389). نیازسنجی موفق آموزشی با استفاده از مدل شایستگیهای سازمانی (مطالعه موردی: شرکت جهاد نصر یزد). دومین کنفرانس بینالمللی مدیران آموزش. تهران.
اندیشمند، ویدا (1376). بررسی میزان رابطه بین آموزشهای ضمن خدمت و کارایی کارکنان اداره بهزیستی شهرستان کرمان، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی.
آهیاندی، احمد (1387). خلق مدیر توسعهیافته در سازمان توسعهپذیر. عصر مدیریت، 7، صص 76-79.
باغی، احمد؛ ثانوی گروسیان، وحید (1389). مبانی سازمان و مدیریت (اصول سرپرستی). مشهد، احمد باغی.
بالانتاین، ایان؛ پوا، نیگل (1385). کانون ارزیابی و توسعه مدیران. (مسعود سلطانی، مترجم). تهران: گروه پژوهشی صنعتی آریانا، آموزش، پژوهشات و مشاوره مدیریت: مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی.
پورتر، مایکل (1384). استراتژی رقابتی تکنیکهای تحلیل صنعت و رقبا. (جهانگیر مجیدی و عباس مهرپویا، مترجمان). تهران: رسا.
جزنی، نسرین (1389). مدیریت منابع انسانی. تهران: نشر نی.
جعفر زنجانی، حامد؛ اکبری، حسن؛ حری، صادق (1388). ارزیابی 360 درجه، روشی موفق در تعیین شایستگیهای یک مدیر. مدیریت بهرهوری، 2 (8)، صص 93-118.
رئوفی، محمدحسین؛ تاریخی قوچانی دروس، امیر (1383). تأثیر آموزش ضمن خدمت بر میزان کارایی و بهرهوری مدیران و کارکنان مدارس. مطالعات تربیتی و روانشناسی، 5، (1)، صص 67-79.
رابینر، استیفن (1390). تئوری سازمان (ساختار، طراحی، کاربرد). ترجمه مهدی الوانی و حسن داناییفرد، تهران: صفار، اشراقی (نشر اثر اصلی، 2002).
زعیمیپور کرمانشاهی، مریم؛ ونکی، زهره؛ حاجیزاده، ابراهیم (1386). گروههای یادگیری در برنامههای آموزش مدیران پرستاری: روشی برای بهبود توانمندی پرستاران و رهبری مدیران پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7 (1)، 69-77.
سقایی، م. (1378). بررسی تفاوت سطح دانش فنی و تخصصی کارکنان دوره دیده و ندیده سازمان کشاورزی استان کرمانشاه. پایاننامه کارشناسیارشد دانشگاه تربیت معلم (خوارزمی).
سلطانی، ایرج (1385). تعامل نیازسنجی و اثربخشی آموزش در سازمانهای یادگیرنده. اصفهان: ارکان دانش.
سید جوادین، رضا (1388). مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان. تهران: نگاه دانش.
شصتی، سمانه (1389). آموزش مبتنی بر شایستگی. راهبردهای آموزش. 3 (2)، صص 80-77.
عباسزادگان، محمد؛ ترکزاده، جعفر (1381). نیاز سنجی آموزشی در سازمانها. تهران: شرکت سهامی انتشار.
علوی، ب. (1378). طراحی دورههای آموزشی کارکنان. مجله تدبیر. 84، 61-55.
علوی، بابک؛ مقدم، کاوه (1386). نقش توسعه استاندارد شایستگی در حرفهایتر شدن مدیریت منابع انسانی. سومین کنفرانس توسعه منابع انسانی. تهران، ایران.
غفاری، ع. (1388). طراحی نظام جامع آموزش و پرورش مدیران کلاس جهانی. اولین کنفرانس بینالمللی مدیران آموزش. تهران.
کرمی، مرتضی (1386 الف) آموزش مدیران با الگوی شایستگی. مجله تدبیر، 9، 27-24.
کرمی، مرتضی (1386 ب). طراحی الگوی مناسب آموزش صنعتی حین خدمت براساس رویکرد سازندهگرایی و سیستمی و سنجش اثربخشی آنها در دو گروه کارگران و مدیران شرکت ایرانخودرو خراسان. رساله دکترا، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
مالک، ش. (1375). بررسی اثربخشی دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان سازمان کشاورزی استان آذربایجان غربی از دید شرکتکنندگان در این دورهها، پایاننامه کارشناسی ارشد مرکز آموزش کشاورزی میاندوآب.
مولایی، زهرا (1385). طراحی مدل توسعه و پرورش مدیران میانی پژوهشگاه صنعت نفت تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران.
هادی، مرتضی (1390). طراحی نظام آموزشی مبتنی بر الگوی شایستگی. کنفرانس مدیران آموزش و پژوهش. مشهد، ایران.
Alakazemi, A. (2010). Managerial problems in Kuwait. Journal Manage, 5, 62-75.
Armstrong, M. (2006). Handbook of Human Resource Management Practice (10th ed.). London and Philadelphia: Kogan Page.
Bhupatkar, A. P. (2006). Research in Management Education needs overhauling. Times of India, 14, 2.
Bracken, D. W., Timmreck, C. W., & Church, A. H. (2003). The Handbook of Multisource Feedback. San Francisco Jossey-Bass.
Brett, J. (2006). 360 Degree Feedback to Leaders. Group and Organization Management, 31(5), 578-600.
Holmboe, E. S.,
Sherbino, J.,
Long, D. M.,
Swing, S.R., &
Frank, J. R. (2010). The role of assessment in competency-based medical education.
American Board of Internal Medicine, 32 (8), 676-682.
Hosseini, M. (2006). Role of training in crisis Management. Comprehensive collection of lectures, workshops and scientifion Roundtable: 3 international congress of health, care and crisis management in uncxpectet disasters Institute of Applied Science & technology.
Jansen, P., Mandy, V. D. V. & Win, M. (2001). A Typology of Management Development. Journal of Management Development, 20(2), 106-120.
Martell, R. & Richard, M. (2010). The Role of Continuing Education and Training in Human Resource Development: An Administrator's Viewpoint. Journal of Academic Librarianship, 4(3), 151-155.
Mathis, R. L. & Jackson, J. H. (2008). Human Resource management (2th ed.) Mason, OH: Thomson South-Western.
Sadler-Smith, E. (2005). Learning and Development for Managers: Perspectives from Research. Wiley-Blackwell.
Taher, S. (2007). Competency based Human Resource management. Program, MEIRC Consultant and Traininy compony.