TY - JOUR ID - 98406 TI - بررسی رابطه هوش اخلاقی مدیران و ناسازگاری جسمانی معلمان با شیوه‌ی مدیریت با عشق در بین مدارس دوره اول متوسطه شهر ایلام JO - مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی JA - MPES LA - fa SN - 2423-5261 AU - طولابی, زینب AU - بسطامی پور, مریم AD - استادیار و عضو هیئت علمی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ایلام AD - کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 7 IS - 2 SP - 113 EP - 135 KW - هوش اخلاقی KW - مدیریت با عشق KW - ناسازگاری جسمانی DO - N2 - هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش اخلاقی مدیران و ناسازگاری جسمانی معلمان با شیوه­ی مدیریت با عشق در بین مدارس دوره اول متوسطه شهر ایلام بود، که شیوه­ی مدیریت با عشق در کل و هم­چنین در قالب ابعاد 4 گانه­ی هیجان مثبت، شایستگی­های مدیریتی، مهارت رهبری و معنویت مورد بررسی قرار گرفت. روش ­تحقیق مورد­ استفاده در این پژوهش، همبستگی – تحلیلی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران و معلمان مدارس دخترانه دوره اول متوسطه شهر ایلام بود که 225 نفر از بین آن­ها انتخاب شدند. ابزار گرداوری اطلاعات در پژوهش حاضر پرسشنامه بود که روایی آن­ها توسط متخصصین مدیریتی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن­ها نیز از طریق آلفای کرونباخ محاسبه گردید که به ترتیب برای هوش اخلاقی، شیوه مدیریت با عشق و ناسازگاری جسمانی برابر با 93/0 و 92/0  و 77/0 بوده است. برای آزمون فرضیات پژوهش از آزمون­ همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده گردید. نتایج پژوهش بیانگر آن است که هوش اخلاقی بر شیوه مدیریت با عشق و 3 بعد شایستگی مدیریتی، مهارت رهبری و معنویت تأثیر معناداری دارد. باتوجه به تأثیر مثبت هوش اخلاقی بر شیوه مدیریت با عشق، باید به تقویت این هوش در مدیران پرداخته و از آن­جا که بین شیوه مدیریت با عشق و ناسازگاری جسمانی رابطه معنادار معکوسی وجود دارد، می­توان با تقویت این شیوه مدیریتی جدید بر ناسازگاری جسمانی معلمان تأثیر گذارد و بدین ترتیب به بهبود وضعیت جسمانی معلمان پرداخت. UR - https://mpes.sbu.ac.ir/article_98406.html L1 - https://mpes.sbu.ac.ir/article_98406_edf925f6a4111a81b18a1d403d211ea8.pdf ER -