TY - JOUR ID - 98390 TI - بازسازی معنایی توقف مدارس غیر دولتی: یک تحلیل زمینه‌ای JO - مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی JA - MPES LA - fa SN - 2423-5261 AU - معدن دار آرانی, عباس AD - استادیار دانشگاه لرستان Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 6 IS - 2 SP - 88 EP - 110 KW - مدارس غیردولتی KW - بازسازی معنائی KW - تحلیل زمینه‌ای DO - N2 - پژوهش حاضر به­بررسی عوامل موثر بر توقف فعالیت­های مدارس غیردولتی و ارائه راهکار برای آن پرداخته است. یافته­های کیفی از طریق مصاحبه هدفمند با سه گروه موسسان فعال، موسسان غیرفعال و کارشناسان دفاتر مدارس غیردولتی در 4 منطقه جغرافیائی کشور جمع­آوری گردید. تحلیل نتایج مصاحبه باعث تهیه یک مدل معنائی برای ارائه توضیحی بر علل توقف مدارس غیردولتی شده است. براساس مدل و در بدو امر، شرائط علی، زمینه­ای و مداخله­گر با تاثیر و تاثر متقابل باعث بروز پدیده مدارس رقیب شده­اند. برای مقابله با این شرائط، مصاحبه­شوندگان به سه استراتژی متفاوت پذیرش، مقاومت و  تسلیم اشاره کردند. در مرحله پایانی نشان داده شد که هریک از این استراتژی­ها زمینه­ساز بروز پیامدهای گوناگون می­شوند. یافته­های پژوهش باعث بازسازی معنایی توقف مدارس غیردولتی از طریق ارائه یک هسته اصلی به­نام "بی­ثباتی نسبی" شده است. UR - https://mpes.sbu.ac.ir/article_98390.html L1 - https://mpes.sbu.ac.ir/article_98390_a4efdc97afa868e5ca703f08f1a3fe1e.pdf ER -