TY - JOUR ID - 98359 TI - نیازسنجی آموزشی مدیران میانی شرکت ایران خودرو و مجموعه‌های وابسته به آن JO - مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی JA - MPES LA - fa SN - 2423-5261 AU - یمنی, محمد AU - حسن زاده بارانی کرد, سودابه AU - خراسانی, اباصلت AD - کارشناس ارشد آموزش بزرگسالان دانشگاه شهید بهشتی AD - استاد دانشگاه شهید بهشتی AD - استادیار دانشگاه شهید بهشتی Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 4 IS - 2 SP - 8 EP - 27 KW - نیاز آموزشی KW - نیازسنجی KW - نیازهای توسعه‌ای KW - نیازهای مکمل KW - نیازهای حل مسئله KW - مدیر میانی KW - اولویت‌بندی DO - N2 - تحقیق حاضر با هدف شناسایی نیازهای آموزشی مدیران میانی شرکت ایران خودرو و مجموعه‌های وابسته به آن در سه حیطه توسعه‌ای، مکمل و حل مسئله تدوین شده اسـت. این پژوهش،‌ از نوع کاربردی و توصیفی محسوب می‌گردد. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه مدیران میانی بخش ستادی شرکت ایران خودرو و مجموعه‌های وابسته به آن می‌باشد. تعداد کل جامعه 514 نفر می‌باشد که از این تعداد، 220 نفر به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبی انتخاب شدند. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها، علاوه بر استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی،‌ از روش‌های آمار استنباطی آزمون t مستقل، تحلیل واریانس یکراهه و آزمون توکی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که پاسخ‌دهندگان در بیشتر موارد، توانایی خود را در زمینه نیازهای سه گانه در حد مطلوب ارزیابی نموده‌اند و تنها در زمینه افزایش امنیت محصولات (حیطه نیازهای مکمل) و در زمینه آشنایی با سیستم‌های اطلاعات مدیریت، برخورداری از مهارت‌های مدیریت زمان و توانایی حفظ و توسعه مدیریت بودجه (حیطه نیازهای حل مسئله)، نیاز خود را در حد بالا ارزیابی نموده‌اند. برای تعیین اولویت نیازهای فوق از روش فریدمن استفاده گردید. در پاسخ به سؤال مشخص گردید که فقط در نیازهای مکمل دیدگاه مدیران به توجه به سابقه خدمت آنها متفاوت بوده است و بالاخره نتایج نشان داد که مدیران مذکور از حد بالایی از استانداردهای آموزشی برخوردار بودند. UR - https://mpes.sbu.ac.ir/article_98359.html L1 - https://mpes.sbu.ac.ir/article_98359_1f21433a9ea8a53cdb3997c908503021.pdf ER -