TY - JOUR ID - 98342 TI - ارزیابی عملکرد معلمان راهنما از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهر تهران براساس مدل جان وایلز و جوزف باندی JO - مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی JA - MPES LA - fa SN - 2423-5261 AU - جوادی پور, محمد AU - محمدی, رمضانعلی AD - دانشگاه تهران AD - کارشناس ارشد مدیریت آموزشی Y1 - 2009 PY - 2009 VL - 2 IS - 2 SP - 103 EP - 127 KW - ارزیابی عملکرد راهنمایان آموزشی KW - از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی DO - N2 - پژوهش حاضر، با هدف ارزیابی عملکرد معلمان راهنما از دیدگاه مدیران و معلمان براساس مدل وایلز و باندی در مدارس تهران  انجام شد، روش تحقیق زمینه یابی (پیمایشی) بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و معلمان مناطق نوزده گانه  شهر تهران به تعداد 28536 نفر تشکیل دادند. نمونه آماری با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه تعداد 379 نفر برآورد گردید و به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی  انتخاب شد. برای گردآوری داده­ها از پرسشنامه محقق ساخته با 42 گویه استفاده شد. پایایی سئوال ها به روش محاسبه آلفای کرونباخ برابر با 89% محاسبه گردید نتایج با استفاده از روش­های آمار توصیفی چون جداول فراوانی، درصد میانگین و آزمون هایt  و تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که عملکرد معلمان راهنما (راهنمایان آموزشی) از دیدگاه مدیران و معلمان در شش بعد بهسازی و آموزش، رشد حرفه ای، روابط انسانی، ارزشیابی، امور اداری و برنامه های درسی ضعیف می باشد. UR - https://mpes.sbu.ac.ir/article_98342.html L1 - https://mpes.sbu.ac.ir/article_98342_f85cb6bf9bc7e91a222b359f638f5f67.pdf ER -