ORIGINAL_ARTICLE
چگونگی بینالمللی شدن یک دانشگاه در کارکردهای آموزش، پژوهش و خدمات تخصصی: موردی از یک دانشگاه بینالمللی
هدف پژوهش حاضر، بررسی وضعیت بینالمللی شدن یک دانشگاه در کارکردهای آموزش، پژوهش و خدمات تخصصی است. بدین منظور از چهار جامعه آماری شامل؛ مدیران ارشد، اعضای هیأت علمی، کارشناسان و دانشجویان با روش توصیفی-تحلیلی دادههای لازم گردآوری شده است. ابزار اندازهگیری شامل پرسشنامههای محققساخته بوده است. دادههای موردنیاز با روش نمونهگیری از اعضای هیأت علمی، کارشناسان و دانشجویان و نیز سرشماری کامل از مدیران ارشد گردآوری و با استفاده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج بهدست آمده نشان داد که وضعیت موجود بینالمللی شدن این دانشگاه در کارکردهای آموزش و پژوهش در سطح رضایت بخش (ضرورت توجه برای بهبودی) و در کارکرد خدمات تخصصی در سطح نسبتاً رضایتبخش (ضرورت توجه کامل برای بهبودی) قرار دارد. لذا با توجه به اهداف این دانشگاه، باید برای توسعه و تقویت بعد بینالمللی کارکردهای اصلی آموزش، پژوهش و خدمات دانشگاه اقدامات همهجانبهای انجام گیرد.
https://mpes.sbu.ac.ir/article_98401_eee62e4bd8ae8a44555b13c00e0e5b02.pdf
2014-09-23
9
27
بینالمللی شدن
آموزش عالی
آموزش
پژوهش
خدمات تخصصی
لیلا
فشالنج
feshalanj@ut.ac.ir
1
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه تهران، تهران، ایران
LEAD_AUTHOR
عباس
بازرگان
2
استاد گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، ایران.
AUTHOR
بازرگان، عباس (1391). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته؛ رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: انتشارات دیدار، چاپ سوم.
1
بازرگان، عباس. حسین قلی زاده، رضوان. دادرس، محمد (1389). نگاهی به آموزش عالی فراملی در کشور ایران: مسائل و چشم انداز. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 58، صص17- 1.
2
دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه (1392). آمار و اطلاعات دانشگاه"ب"(شهر و ناشر محفوظ).
3
دفتر همکاریهای علمی و بین المللی دانشگاه (1392). اساسنامه، آمار و اطلاعات دانشگاه"ب" (شهر و ناشر محفوظ).
4
فشالنج، لیلا (1390). بررسی وضعیت بین المللی شدن آموزش عالی: مورد دانشگاه"ب". پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
5
منتظر، غلامعلی (1387).مکنت و مکانت دانشگاه (کنکاشی در جایگاه علمی دانشگاه های برگزیده ایران و جهان). تهران: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور.
6
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1389). برنامه پیشنهادی مرکز همکاریهای علمی بین المللی براساس برنامه تقدیمی وزارت به مجلس شورای اسلامی در بخش بین الملل سال 1389، برگرفته از سایت
7
msrt. ir http: //
8
Altbach, Philip .G. Knight, Jane (2007). The Internationalization of Higher Education: Motivation and Realities. Journal of Studies in International Education, Vol. 11, No. 3/4, pp. 290-305.
9
Ayoubi, Rami. M. Massoud, Hiba .K (2007). The Strategy of Internationalization in Universities: A Quantitative Evaluation of the Intent and Implementation in UK Universities, International Journal of Educational Management,Vol. 21, No. 4, pp. 329-349.
10
Bendriss, Rachid(2007). Internationalization Efforts at State Universities in Florida. Dissertation for the Degree of Doctor of Education, College of Educational the University of Central Florida.
11
Bostrom, Cheryl. A(2010). Diffusion of Internationalization in Turkish Higher Education. Journal of Studies in International Education,Vol. 14, No. 2, pp. 143–160.
12
Cushner, Kenneth & Mahon, Jennifer(2002). "Overseas Student Teaching: Affecting Personal, Professional, and Global Competencies in an Age of Globalization".Journal of Studies in International Education, Vol. 6, No.1, pp. 44-58 .
13
De wit, Hans(2002). "Internationalization of Higher Education in the United States and Europe a Historical, Comparative, and Conceptual Analysis".Westropt, Connecticut and London: greenwood press.
14
De wit, Hans. Jaramillo, Cristina. Isabel, Avila .Gacel, Jocelyne . Knight, Jane (2005). Higher Education in Latin America The International Dimension,Washington, D.C. The World Bank.
15
Horn, Aaron.S; Hendel, Darwin .D & Fry, Gerald. W(2007). Ranking the International Dimension of Top Research Universities in the United States.Journal of Studies in International Education, Vol. 11, No. 3/4, PP. 330-358.
16
Hudzik, John. K(2011). Comprehensive Internationalization From Concept to Action, NAFSA: Association of International Educators, Washington, D.C.PP. 1-42.
17
Knight, Jane (1994). Internationalization of Canadian Universities. Dissertation Doctor of philosophy Department of Educational Administration, MichiganState university.
18
Knight. Jane (2006). Higher Education Crossing Borders: A Guide to the Implications of the General Agreement on Trade in Services(GATS) for Cross-border Education. A Report Prepared for the Commonwealth of Learning and UNESCO, UNESCO.
19
Knight, Jane (1999). Internationalization of Higher Education. Quality and Internationalization in Higher Education. Organization For Economic Co-operation and Development (OECD), Published in Paris, France.
20
Knight, Jane (2003). Updated Internationalization Definition. Journal of International Higher Education, vol. 33, p. 2 –3.
21
Knight, Jane. De wit, Hans (1997). Internationalization of Higher Education in Asia Pacific Contries. Amsterdam, Netherlands: European Association for International Education.
22
Knight, June (2003). Internationalization of Higher Education Practices and Priorities: 2003 IAU Survey Report. International Association of Universities.
23
Qiang, Zha (2003). Internationalization of Higher Education: Toward a Conceptual Framework. Journal of Policy Futures in Education, vol .1, No. 2, pp. 248-270.
24
Scott, J.C (2006). The Mission of the University: Medieval to Postmodern Transformations. (Educational changes).Journal of Higher Education, Vol. 77, No. 1, pp. 1-39.
25
Siah, Farah(2009). Internationalization of Higher Education in Iran: an Interpretive Case Study of Perceptions of A Selected Group of University Professors. A Dissertation for the Degree of Doctor Philosophy in Education, University of Hawaii.
26
Taylor, John (2004).Toward a Strategy for Internationalization: Lessons and Practice From Four Universities,Journal of Studies in International Education, Vol. 8, No. 2, pp. 149-171.
27
Teichler, Uirich (2004). The Changing Debate on Internationalization of Higher Education, Journal of Higher Education, Vol. 48, pp. 5–26.
28
Varghese, N.V (2009). Globalization, Economic Crisis and National Strategies for Higher Education Development. Published by: International Institute for Educational Planning, UNESCO, PP. 1-36.
29
ORIGINAL_ARTICLE
امکانسنجی بهکارگیری نظام گرانت در آموزش و بهسازی مدیران آموزش
هدف این پژوهش امکانسنجی بهکارگیری نظام گرانت (اعتبار ویژه) در امر آموزش و بهسازی مدیران بود. این پژوهش از نوع پژوهشهای آمیخته است. برای گردآوری اطلاعات، هم از ابزارهای روش پژوهش کمی (پرسشنامه) و هم از ابزارهای روش پژوهش کیفی (مصاحبه) استفاده شد. در این مطالعه پیامدها، چالشها، قوتها و ضعفها، تهدیدات و فرصتهای حاصل از بهکارگیری این نظام از دیدگاه مدیران و متخصصان دانشگاهی و سازمانی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج مؤید موفقیت این الگو در اعتلای سطح توانمندی سازمانی است.
https://mpes.sbu.ac.ir/article_98402_919c32ebd8f4f772ce57fbd0109e4c8f.pdf
2014-09-23
28
72
نظام گرانت
امکانسنجی
آموزش و بهسازی
مدیریت پژوهش
کورش
فتحی واجارگاه
jmpes@mail.sbu.ac.ir
1
استاد دانشگاه شهید بهشتی
LEAD_AUTHOR
اباصلت
خراسانی
2
استادیار دانشگاه شهید بهشتی
AUTHOR
طلعت
دیبا واجاری
3
استادیار دانشگاه پیام نور
AUTHOR
هومن
دوستی حاجی آبادی
4
دانشجوی دکتری مطالعات برنامه درسی دانشگاه شهید بهشتی
AUTHOR
بازرگان، عباس (1387). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته؛ رویکردهای متداول در علوم رفتاری، تهران، نشر دیدار. فتحی واجارگاه، کورش (1389). مقدمهای بر مدیریت پژوهش در سازمانها. تهران. قورچیان، نادرقلی و شریعتی، سعادت. (1388) نگاهی نوین به نظام مدیریت پژوهشی در آموزش عالی مجله رهیافت. شماره 44، بهار و تابستان (1388 ). قهرمانی، محمد و همکاران (1389). ارزیابی اثربخشی اجرای طرح اعتبار ویژه در دانشگاه شهید بهشتی و ارائه راهکارهای اصلاحی. معاونت پژوهشی و فناوری. کمالی راد، اسماعیل (1382). بررسی راههای افزایش روحیه علمی و پژوهشی در بین معلمان استان بوشهر، سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر (شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان بوشهر). محقق، حسین (1385). جایگاه پژوهش در برنامه چهارم توسعه، قابل دسترس در: دیگر منابع استفاده شده به صورت غیر مستقیم
1
آراسته،حمیدرضا (1380). مدیریت در دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: چالشها و کاستیها. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی (21-22):41-70.
2
ابطحی، حسین (1368). آموزش و بهسازی منابع انسانی، مؤسسه مطالعات و برنامهریزی آموزشی.
3
پرداختچی، محمدحسن (1383). "علت وجودی مراکز ارزیابی و بهسازی منابع انسانی: شناخت و پرورش قابلیتهای مدیریتی"، فصلنامه مدیریت و توسعه، دوره ششم، شماره 23، صص، 33-8 .
4
حاجی کریمی، عباسعلی و رنگریز، حسن (1379). مدیریت منابع انسانی، تهران، نشر بازرگانی.
5
دانپورت. اچ، تامس. پروساک، لارنس، (1379). مدیریت دانش. ترجمه حسین رحمان سرشت. تهران: نشر ساپکو: ص، 39.
6
دلاور، علی (1388).مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. تهران: انتشارات رشد: ص، 48.
7
رنگریز، حسن و عظیمی، نازگل (1387). منابع انسانی در هزاره سوم، تهران، شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
8
سام خانیان، محمد ربیع (1387). برنامهریزی آموزش منابع انسانی: مبانی و فرآیندها، تهران، انتشارات جاودانه.
9
سلطانی، منوچهر (1389). مربیگری در مدیریت، چاپ اول، تهران، انتشارات یادواره کتاب.
10
صدری، سید صدرالدین (1383). نظام آموزش کارکنان دولت: مبانی، اصول، راهبردها و الگوی طراحی، تهران، انتشارات سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور.
11
صدری، سید صدرالدین و پاکدل، رحمتاله (1383). آموزش پودمانی: مبانی نظری و الگوی عملی طراحی و تدوین پودمانهای آموزشی مشاغل (راهنمای عمل)، تهران، انتشارات سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور.
12
عباسزادگان، سید محمد و ترکزاده، جعفر (1379).نیازسنجی آموزشی در سازمانها، تهران، شرکت سهامی انتشار.
13
عباسزاده شهری، عباس. رجبلو، روشنک (1388).مدیریت دانش محور و کاربرد آن در شرکتهای اکتشاف و تولید. مجله اکتشاف و تولید. شماره 61.
14
فتحی واجارگاه، کورش (1376). درآمدی به برنامهریزی آموزش ضمن خدمت کارکنان، تهران، انتشارات سرآمد کاوش.
15
مضطرزاده، فتحالله (1378). موقعیت تحقیقاتی ایران و مقایسه آن در کشورهای در حال توسعه، گزارش سال (1378) به شورای امنیت ملی.
16
مهدوی، محمدنقی (1376). تحقیق و توسعه، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، پژوهشکده مطالعات و تحقیقات تکنولوژی، آبان، ص، 12
17
نادری، عزتالله (1383). سیف نراقی، مریم. روشهای تحقیق در علوم انسانی (با تاکید بر علوم تربیتی). تهران: نشر بدر: ص، 39.
18
والتون، جان (1384).پرورش راهبردی منابع انسانی، جلد اول، ترجمه ناصر میرسپاسی و داریوش غلام زاده، تهران، انتشارات انجمن مدیریت منابع انسانی ایران.
19
ظهوری، قاسم (1378). کاربرد روشهای تحقیق علوم اجتماعی در مدیریت، تهران، نشر میر.
20
AucklandUniversity (2002), Individual Development Planning: A guide for Staff and Managers
21
Anderson, J. and Parton, K.A. (1983) Technique for Guiding the Allocation Resources among Rural Research Projects: state of art. Prometheus, 1(1). 181-201
22
Astley, J. and Wake-Dyster, W. (2001), "Evidence-based priority setting." Australian Health Review, Vol. 24 No.2, pp. 32-9.
23
Barrow, R. & Milburn, G (1990). Critical Dictionary of Educational concepts. Harvester publishing
24
Bary, M. (1996) Decentralization of Education. CA: World Bank.
25
Baur, H. 2001. The Logical Framework. In Planning Agricultural Research: A Sourcebook. Wallingford:
26
Baker, T.E. (1984) Can educational research inform educational practice? Yes! Phi Delta Kappa, pp. 453-455.
27
Beevers, Kathy & Rea, Andrew. (2010) Learning and Development Practice, Chartered Institute of Personnel and Development.
28
Brinkerhoff, R., Brethower, D., Hluchyi, T., & Ridings Nowakowski, J. (1983). Boston: Kluwer-Nijhoff. Baker, T.E. (1984). Can educational research inform educational practice? Yes! Phi Delta Kappa, pp. 453-455.
29
Johnson, R. B. and Onwuegbuzie, A. J. (2004)."Mixed Method Research: A Time Has Come ", Journal of Educational Researcher, Vol. 33, No. 7, pp. 14-26.
30
Chan, J. F. (2010) Training Fundamentals. New York: Pfeiffer Publication
31
Connell, H. (2004). University Research Management. Paris: OECD Publication. France.
32
DGCA Proc he Basics of Cost Sharing،Cost Sharing Filling out the Forms.
33
De Cenzo, D. A.; Robbinson, S. D. (1996). Human Resource Management, New York: John Wiley and Sons Inc.
34
Edwards, L (2003). Coaching, the latest buzzword or a truly effective management tool, Industrial & Commercial Training, Vol. 35, Issue 7, pp. 298-301.
35
Gaff. (1975). Toward faculty renewal. San Francisco: Jossey-Bass.
36
Gajda, R., Tulikangas, R., (2005).Getting the Grant. Association for Supervision and Curriculum Development: Alexandria, VirginiaUSA
37
International Coach Federation (2012). From: http://www.coachfederation.org/clients/coaching-faqs/
38
JOO, Bake (2005). Executive Coaching: A Conceptual Framework from an Integrative Review of Practice and Research, Human Resource Development Review, Vol. 4, No. 4, pp.462-488.
39
Kampa, Kokesch & Anderson (2001). M. Executive coaching: A comprehensive review of the literature. Consulting Psychology Journal: Practice and Research,Vol. 53,p.p 205-228.
40
Kerr, Mary. (2006). Funding Systems and Their Effects on Higher Education Systems,COUNTRY STUDY – IRELAND .OECD Publication. France.
41
Macrae, Rhoda (2010). Coaching and consolidating the practice of Newly Qualified social Workers: A Brief Literature Review. A Report prepared for Social Work Resources, South Lanark shire Council.
42
Mathis, B. (1982).Faculty development. In H. Mitzel (Ed.), Encyclopedia of Educational Research (pp.646-655). New York: The Free Press.
43
McNamara, Carter. All About Personal and Professional coaching, available from: http://managementhelp.org/leadingpeople/coaching.htm
44
Nixon Bruce (1994), "Developing an empowering culture in organization, empowerment in organization", Vol2, No1, pp:14-24
45
OECD (2007) Funding systems and Higher education systems. OECD
46
Renard, Laurent (2005). Executive Coaching for professional organizations, PHD thesis, school of humanities, The American university of London.
47
Saville, Anthony; Master, Nancy. (1989) A survey of Summer Session Operations of Land Grant Universities and Selected Private Universities in the United States.
48
Shad, Ikramullah (2008). Influence of Organizational Work Environment on Transfer of Training in Banking Sector. PHD thesis in Human Resource Development to Faculty of Advanced Integrated Studies and Research National University of Modern Languages, Islamabad.
49
Stauffer, Gregory L. (1991) Enhancing Faculty Professional Development Opportunities through the Provision of Faculty Research Funding. Washburn Univ. of Topeka, Kans.
50
U.S Department of Energy (1999) , Headquarters Individual Development Planning Guide.
51
U.S Department of commerce (nd), Individual Development Planning.
52
U.S Department of Defense (nd), The Individual Development Plan: General Guidelines for Charting Your Career.
53
Wilson Terry (1996), the empowerment manual, USA, Gower.
54
ORIGINAL_ARTICLE
روابط ساختاری رهبری توانمند و جوّ گروهی با عملکرد سازمانی: نقش میانجی تسهیم دانش
هدف پژوهش حاضر، آزمون روابط ساختاری رهبری توانمند و جوّ گروهی با عملکرد سازمانی با نقش میانجی تسهیم دانش در دانشگاههای سمنان و شیراز بود. شرکتکنندگان 295 نفر از کارمندان (180 نفر از دانشگاه شیراز، 115 نفر از دانشگاه سمنان) بودند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. همه آنها مقیاسهای رهبری توانمند، جوّ گروهی، عملکرد سازمانی و تسهیم دانش را تکمیل کردند. دادهها با مدل تحلیل مسیر با استفاده از نرمافزار LISREL تحلیل شدند. یافتهها نشان داد که رهبری توانمند بهطور مستقیم بر عملکرد سازمانی اثر ساختاری دارد. جوّ گروهی بهطور غیرمستقیم با میانجی نگرش تسهیم دانش بر عملکرد سازمانی تأثیر دارد. همچنین، جوّ گروهی بر رفتار تسهیم دانش اثر مستقیم دارد. نگرش تسهیم دانش بر عملکرد سازمانی اثر مستقیم دارد. رهبری توانمند میتواند بهطور مستقیم عملکرد سازمانی را تحتتاثیر قرار داد. اما شکلگیری جوّ گروهی بهطور مستقیم و با واسطه نگرش به تسهیم دانش میتواند عملکرد را تحتتأثیر قرار دهد. تلویحات کاربردی یافتهها مورد بحث قرار گرفت
https://mpes.sbu.ac.ir/article_98403_13a8f2233cf24e5cf6e4392eed595759.pdf
2014-09-23
55
73
رهبری توانمند
جوّ گروهی
عملکرد سازمان
تسهیم دانش
سکینه
جعفری
sjafari.105@gmail.com
1
دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
LEAD_AUTHOR
سیاوش
طالع پسند
stalepasand@semnan.ac.ir
2
دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
AUTHOR
خلیفه سلطانی، حشمت؛ حسینی، سید مجتبی و عسگری، ناصر، (1390) سبکهای رهبری توانمندساز مدیریت دانش، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه امام حسین، 2(3 و 4)، 166- 149.
1
سرکارآرانی، محمدرضا، (1388) اصلاحات آموزشی و مدرن سازی، تهران: نشر روزنگار.
2
سید نقوی، میرعلی؛ سپندارند، صادق و رامین مهر، حمید، (1391) بررسی اثرات سرمایههای فکری بر عملکرد سازمانی با تأکید بر نقش میانجی قابلیت یادگیری در شعب بانک صادرات استان تهران، مجله مدیریت بازرگانی، 4(12)، 70-53.
3
شیرانی، ناهید؛ احمدی، غلامرضا و شعبانی، احمد، (1388) جوّ سازمانی دانشگاه صنعتی اصفهان و ارتباط آن با سلامت روان دانشجویان در سال تحصیلی 88-1387، مجله علوم تربیتی، پژوهش در برنامهریزی درسی، 23، 148-123.
4
صالحی، مهدی صالحی؛ دری، بهروز و صفری، خلیل، (1391) بررسی نقش میانجی کنش متقابل اجتماعی در تأثیرگذاری ساختار و جوّ گروهی بر مدیریت دانش (مطالعه موردی: صنایع خودروسازی در ایران)، مجله مدیریت فناوری اطلاعات، 4(11)، 92-69.
5
عرب، محمد؛ تاجور، مریم و اکبری، فیضاله، (1385) رابطه سبکهای رهبری رؤسا و مدیران بیمارستانها با شاخصهای عملکرد بیمارستان، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 10(4)، 75- 70.
6
علاقه بند، علی، (1384) مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی، تهران: نشر روان.
7
میولر، رالف اُ، (1390) پایههای اساسی مدلیابی معادلات ساختاری معرفی نرم افزارهای LISREL و EQS، ترجمه: سیاوش طالعپسند، سمنان: دانشگاه سمنان.
8
Aareson, G., &. Sawitzky, A. (2006) "Organizational Culture and Climate and Mental Health Provider Attitudes Toward Evidence – Based Proactive," Psychological Services Journal, 3(1), 61-71.
9
Ali Zwain, A. A., & Teong, L. K. (2012) "Knowledge Management Processes and Academic Performance in Iraqi HEIs: An Empirical Investigation," International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 2(6), 273-293.
10
Arnold, J. A., Arad, S., Rhoades, J. A., & Drasgow, F. (2000) "The Empowering Leadership Questionnaire: The Construction and Validation of a New Scale for Measuring Leader Behaviors," Journal of Organizational Behavior, 21(3), 249-69.
11
Bartol, K., & Sirvastave, A. (2002) "Encouraging Knowledge Sharing: The Role of Organizational Reward System," Journal of Leadership& Organization Studies, 9(9), 64-76.
12
Benjamin, L., & Flynn, Francis, J. (2006) "Organizational Behavior and Human Decision Processes. 100.
13
Blanca, A. L. (2008) "An Analysis of the Nuances and Practical Applications of Situational Leadership in the Management and Administration of International Health Care Organizations," International Journal of Businessand Management, 3(5), 18- 25.
14
Bock, G. W., Zmud, R. W., Kim, Y. G., & Lee, J. N. (2005) "Behavioral Intention Formation in Knowledge Sharing: Examine the Roles of Extrinsic Motivators, Social-Psychological Forces, and Organizational Climate," MIS Quarterly, 29 (1), 87-111.
15
Burton, R. M., Eriksen, B. H., Hakonsson, D.D., Knudsen, T., & Snow, C. C. (2008) "Designing Organizations," 21st Century Approaches, Springer Science Business Media.
16
Chen, C. J. & Hung, J. W. (2007) "How Organizational Climate and Structure Affect Knowledge Management," International Journal ofInformation Management, 2, 27.
17
Chennamaneni, A. (2006) "Determinants of Knowledge Sharing Behaviors: Developing and Testing an Integrated Theoretical Model," Presented to the Faculty of the Graduate School of the University of Texas at Arlington In Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy the University of Texas At Arlington.
18
Chester, S. S., & Todd, J. A. (2007) "A Multi – level Analysis of Organizational Justice Climate, Structure, Employee and Mental Health," Journal of Management, 33, 724-751.
19
Davenport, T. H. (1997) "Information Ecology," OxfordUniversity Press, Oxford.
20
Emadzade, M. K., Mashayekhi, B., & Abdar, E. (2012) "Knowledge Management Capabilities and Organizational Performance," Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 3(11) 781-790.
21
Fiedler, K. (2000) "Towards an Integrative of Affect and Cognition Phenomena UsingBIAS computer Algorithm," In J. P. Forgas (Ed.) Feeling and thinking: The Role of Affect in Social Cognition, New York: Cambridge University Press, 223-252.
22
French, W. L., Bell, C. H. & Zawacki, R. A. (2005) "Organization Development and Transformation," Managing Effective Change, 6th ed., USA:McGraw Hill Irwin.
23
Glen, P. (2003) "Leading Geeks: How to Manage and Lead People who deliver Technology," San Francisco: Jossey Bass.
24
Hislop, D. (2003)"Linking Human Resource Management and Knowledge Management via Commitment: A Review and Research Agenda," Employee Relations, 25,182-202.
25
Hollander, E. P. (2008) "Inclusive leadership. The Essential Leader-Follower Relationship," Rutledge, New York.
26
Hong, D., Suh, E., & Koo, Ch. (2011) "Developing Strategies for Overcoming Barriers to Knowledge Sharing Based on Conversational Knowledge Management: A Case Study of a Financial Company, Expert Systems with Applications, 38, 14417–14427.
27
Huang, C. (2009) "Knowledge Sharing and Group Cohesiveness on Performance: An Empirical Study of Technology R&D Teams in Taiwan," Journal of Technovation, 20, 786-797.
28
Hui-Chin, C., & Tsui-Yang, K. (2012) "Exploring Faculty Psychological Contract through Leadership Style and Institutional Climate in a Higher Education Setting," International Journal of Business and Social Science, 3(4).
29
Hulsheger, U. R., Anderson, N., & Salgado, J. F. (2009) "Team-Level Predictors of Innovation at Work: A Comprehensive Meta-Analysis Spanning Three Decades of Research," Journal of Applied Psychology, 94(5), 1128-45.
30
Jacques Mylle, Drspsy. (2005) "Assessing the Organizational Climate in the Belgian Armed Forces," From the World Wide Web: http: //www. Assessing / org / html.
31
Kangis Peter, D. Gordon, S., & Williams. A. (2000) "Organizational Climate and Corporate Performance: an Empirical Investigation," Journal of Management Decision, 38(8), 531 – 540.
32
Kouzes, J. M., & Posner, B. Z. (2002) "The Leadership Practices Inventory: Theory and Evidence behind the Five Practices of Exemplary Leaders; [Online]," Available from: Www.Leadershipchallenge.Com/ Research. Appendix0512BP, [Accessed June 2003].
33
Law, C., & Ngai, E. (2008) "An Empirical Study of the Effect of Knowledge Sharing and Learning on Farm Performance," Expert System with Application, 34, 2342-2349.
34
Lee, H., & Choi, B. (2003) "Knowledge Management Enablers, Processes, and Organizational Performance: An Integrative View and Empirical Examination, " Journal of Management Information System, 20(1), 179-228.
35
Lee, J. E. (2010) "The Effect of Perceived Transformational Leadership and Organizational Climate on the Employees," Attitude and Intention to Follow Safe Food Handling Practices: A conceptual model and empirical evidence, PurdueUniversity.
36
Lee, J. N. (2001) "The Impact of Knowledge Sharing, Organizational Capability and Partnership Quality on are Outsourcing Success," Information and Management, 38(5), 5323-35.
37
Lee, P., Gillespie, N., Mann, L., & Wearing, A. (2010) "Leadership and Trust: Their Effect on Knowledge Sharing and Team Performance," Management Learning, 41(4), 473–491.
38
Liang, H., Saraf, N., Hu, Q., & Xue, Y. (2007) "Assimilation of Enterprise Systems: The Effect of Institutional Pressures and the Mediating Role of Top Management," MIS Quarterly, 31(1), 59-87.
39
Luthan, B. (2005) "Managing and culture: A futures perspective, in J. Hage (Ed), The futures of organizations (181- 200). Lexington. MA: Lexington Books.
40
Lyons, J. B., & Schneider, T. (2009) "The Effects of Leadership Style on Stress Outcomes," The Leadership Quarterly, 20.
41
Niedhammer, I., Chas tang, J. F., & David, S. (2008) "Psychosocial Work Environment and Mental Health," Job – Strain and Effort – Reward Imbalance Models in a Context of Major Organizational Changes.
42
Palanisamy, R. (2008) "Organizational Culture and Knowledge Management in ERP Implementation: An Empirical Study," Journal of Computer Information System, 48(2), 100-120.
43
Pavlou, P. A., Liang, H., & Xue, Y. (2007) "Understanding and Mitigating Uncertainty in Online Exchange Relationships," A Principal-Agent Perspective, MIS Quarterly, 31(1), 105-36.
44
Ramsden, P. (2000) "Learning to Lead in Higher Education," Rutledge, 11 New Fetter Lane, London EC4P4EF, P: 9.
45
Robinson, T. (2010) "Examining the Impact of Leadership Style and School Climate on Student Achievement.
46
Rogerc, P. (2003) "The Relation Ship between Organizational Climate and Job Satisfaction," Http://W.W.W.lib.umi.com.
47
Rong, D., Shizhong, A., & Yuqing, R. (2007) "Relationship between Knowledge Sharing and Performance: A survey in Xi’an, China," Expert Systems with Applications, 32, 38–46.
48
Roussel, L. et al. (2006) "Management and Leadership for NurseAdministration, 4th Edition," Canada Publisher: John & Barlett.
49
Srivastava, A., & Bartol, K. M. (2006) "Empowering Leadership in Management Teams: Effects on Knowledge Sharing, Efficacy, and Performance," Academy of Management Journal, 49(6), 1239-51.
50
Vanderwerf, A. C. (2007) "Women and Transformational Leadership Undergraduate Honors in the Major Theses," Florida State University (Arts & Sciences – communication).
51
Wang, Zh., & Wang, N. (2012) "Knowledge Sharing, Innovation and Firm Performance," Expert Systems with Applications, 39, 8899–8908.
52
Wexler, M. N. (2006) "Leadership in Context, the four Faces of Capitalism," Edward Elgar Publishing.
53
Winkler, I. (2010). Contemporary Leadership Theories University, of Southern Denmark Dept.," Border Region Studies.
54
Xue, Y., Bradley, J., & Liang, H. (2012) "Team Climate, Empowering Leadership, and Knowledge Sharing," Journal of Knowledge Management, 15(2), 299-312.
55
Yang, J. T. (2007) "The Impact of Knowledge Sharing on Organizational Learning and Effectiveness," Journal of Knowledge Management, 11(2), 2, 83-90.
56
Yukl, G. A. (2006) "Leadership in Organizations," Prentice Hall, Englewood Cliffs, N. J.
57
Zheng, W., Yang, B., & McLean, G. N. (2010) "Linking Organizational Culture, Structure, Strategy, and Organizational Effectiveness: Mediating Role of Knowledge Management," Journal of Business Research, 63, 763–771.
58
Zwain, A. A., Teong, L. K., & Othman, S. N. (2012) "Knowledge Management Processes and Academic Performance in Iraqi HEIs: An Empirical Investigation," International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 2(6), 273-293.
59
ORIGINAL_ARTICLE
ارزیابی اثربخشی سازمانی و کیفیت وظایف واحدهای آموزش سازمانهای دولتی و غیردولتی استان فارس
هدف پژوهش حاضر ارزیابی اثربخشی سازمانی و کیفیت وظایف واحدهای آموزش سازمانهای دولتی و غیردولتی استان فارس است. جامعه آماری شامل معاونین، مدیران اجرایی، مدیران و کارکنان واحد آموزش و مدرسان درون سازمانی سازمانهای دولتی و غیردولتی استان فارس بود. برای جمعآوری اطلاعات از دو پرسشنامه محققساخته اثربخشی سازمانی و کیفیت وظایف واحد آموزش استفاده شد. اعتبار پرسشنامهها با استفاده از روشهای تحلیل گویه و تحلیل عامل بررسی و پایایی آنها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برآورد گردید. نتایج نشان داد: 1) از دیدگاه معاونین و مدیران اجرایی اثربخشی سازمانی واحد آموزش، و از دیدگاه مدیران و کارکنان واحد آموزش و مدرسان درون سازمانی، کیفیت برنامههای واحد آموزش؛ هم در سازمانهای دولتی و هم در سازمانهای غیردولتی، در سطح میانگین قرار دارد. 2) اثربخشی سازمانی واحد آموزش و کیفیت وظایف واحد آموزش در سازمانهای دولتی بیشتر از سازمانهای غیردولتی است. 3) بین اثربخشی سازمانی و کیفیت وظایف واحد آموزش رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. 4) بعد سیاستگذاری آموزشی بیشترین سهم را در پیشبینی اثربخشی سازمانی واحد آموزش دارد.
https://mpes.sbu.ac.ir/article_98404_fe8e88400ecc4cf049b0204662ace3ed.pdf
2014-09-23
74
90
اثربخشی سازمانی
واحد آموزش
سازمانهای دولتی و غیردولتی
پرویز
ساکتی
1
عضو هیات علمی دانشگاه شیراز
AUTHOR
فریبا
شیروانی
2
کارشناس ارشد مدیریت آموزشیدانشگاه شیراز
AUTHOR
رضا
ناصری جهرمی
keyvan_naseri@yahoo.com
3
دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی دانشگاه شیراز
LEAD_AUTHOR
ابطحی، سید حسن (1383). آموزش و بهسازی منابع انسانی. تهران: پویند.
1
پاکدل، رحمت اله (1383). مدیریت و راهبری آموزش در سازمانها. تهران: موسسه مدیریت.
2
دعایی، حبیب اله (1385). مدیریت منابع انسانی. مشهد: انتشارات مؤلف.
3
ساعتچی، محمود (1382). روانشناسی بهرهوری. تهران: موسسه نثر.
4
عباس زادگان، محمد و ترک زاده، جعفر (1379). نیازسنجی آموزشی در سازمانها. تهران: پرند.
5
فصیحی هرندی، محمد. روح الامینی، آزاده، (1387).سلامت سازمانی، حلقه مفقوده ادارات دولتی، پک، 187شماره، کرمان.
6
Brinkerhoff, R. (2005). The success case method: A strategic evaluation approach to increasing the value and effect of training. Advances in Developing Human ResourceJournal, vol. 7, no.1.
7
Brown, K. G., & Gerhardt, M. W. (2009). Formative evaluation: an integrative practice model and case study. Personnel Psychology Journal, vol. 55, no. 4. Denzin, N. K. (1970).The research act in sociology: A theoretical introduction to sociological methods. London: Butterworth.
8
Dwyer, R. (2011). Utilizing points of differentiation to enhance competitiveness and growth: some thoughts for consideration. Performance Measurement and Metrics Journal, vol. 5, no. 2.
9
George, A. (2007). Train and Develop Your Staff, London: Gower.
10
Gesler, D. (2010). The next level in employee empowerment. Quality Progress Journal, vol. 38, no. 3.
11
Hillel, S. (2002). Relationships between organizational properties and organizational effectiveness in three types of nonprofit human service organizations. Public Personnel Management Journal, vol. 31, no. 3.
12
Holly Kay, T. (2010). Training planning skills: Acomparision of case- based and principle- based methods. American Psychologist Journal, vol.41, no. 10.
13
Jomrog, J., Overholt, N., & Miles, H. (2011). Measuring HR and organizational effectiveness. Employment Relations Journal, vol. 31, no. 23.
14
Kraft, K. L., & Jouch, L. R. (1996). Assessing organizational effectiveness in the service sector. Journal of Professional Service Marketing, vol. 14, no. 8.
15
Lawler, E. (2010). From human resource management to organizational effectiveness. Human Resource Management Journal, vol. 44, no. 5.
16
Lingham, T., Richley, B., & Rezania, D. (2006). An evaluation system for training programs: a case study using a four-phase approach. Career Development International Journal. vol. 11, no.4.
17
Mann, S., & Robertson, I. T. (1996). What should training evaluations evaluate? Journal of European Industrial Training, vol. 20, no. 9.
18
Parhizgari, A. M., & Gilbert, R. G. (2004). Measures of organizational effectiveness: private and public sector performance. vol.32, no.3.
19
Pirinty, S. (2011). An Integration of transformational and instructional leadership. Educational Administration Journal, vol. 8, no. 13.
20
Ross, J. A. (2010). Cost–utility analysis in educational needs assessment, Evaluation and Program Planning Journal, vol. 31, no. 4.
21
Roy, U. (2006). Call center Training. CrediteUnion Magazine, vol. 18, no. 5.
22
Santos, A., & Stuart, M. (2011). Employee perceptions and their influence on training effectiveness. Human ResourceManagement Journal. vol. 13, no.1.
23
Shamima, A. (1999). The emerging measure of effectiveness for human resource management: A co exploratory study with performance appraisal. The Journal of Management Development. vol. 18, no. 6.
24
Sharon, D. (2010). Employee training: a strategic approach to better return on investment. Journal of BusinessStrategy, vol. 24, no. 5.
25
Smith, A. (2010). The development of employer training in Australia. Education & Training Journal, vol. 48, no.4.
26
Stavrous, E. (2010). The Challenges of human resource management towards organizational effectiveness: A comparative study in southern EU. Journal of European Industrial Training, vol. 29, no.2.
27
Tung, C. H. (2010). The relation of training practices and organizational performance in small and medium size enterprises. Education & Training Journal, vol. 43, no. 8.
28
Vyas, L. (2009). Delivering better government: Assessing the effectiveness of public service. Public Personnel Management Journal, vol. 33, no. 3.
29
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی پیشایندهای اعتماد در آموزش عالی: آزمون تأثیرات رهبری خدمتگزار، عدالت سازمانی و حمایت سازمانی درک شده
مؤسسات آموزش عالی امروزه نقش کلیدی را در افزایش بهرهوری و ارائه مهارتهای شغلی ایفا کرده و توانایی کشور را برای رقابت در اقتصاد جهانی و دانش بنیان افزایش میدهند. بهمنظور اینکه این مؤسسات بتوانند رسالت و اهداف خویش را به درستی انجام دهند، وجود جو اعتماد در آنها عنصری کلیدی محسوب میشود. این پژوهش درصدد است مهمترین عوامل و متغیرهای تأثیرگذار بر اعتماد سازمانی (اعتماد اعضای هیأت علمی به رئیس دانشکده) را مورد مطالعه قرار دهد. نمونه این پژوهش را 295 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاههای جامع شهر تهران تشکیل میدهند. دادهها از طریق پرسشنامه جمعآوری شدند و برای تحلیل دادهها و آزمون مدل نظری، روش الگویابی معادلات ساختاری بهکار گرفته شد. نتایج مطالعه از تأثیرگذاری مثبت رهبری خدمتگزار، عدالت سازمانی و حمایت سازمانی بر اعتماد به رئیس دانشکده حمایت کرد.
https://mpes.sbu.ac.ir/article_98405_11d92dbcf8249859e654e9914986e9ea.pdf
2014-09-23
91
112
اعتماد
رهبری خدمتگزار
عدالت سازمانی
حمایت سازمانی ادراک شده
اعضای هیأت علمی
رئیس دانشکده
سعید
شاه طالبی
jmpes.sbu@gmail.com
1
عضو هیئت علمی دانشگاه قم
LEAD_AUTHOR
محمدحسن
پرداختچی
2
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران
AUTHOR
حسن رضا
زین آبادی
hzeinabadi@yahoo.com
3
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت معلم تهران
AUTHOR
افجه، علی اکبر. (1388). مبانی فلسفی و تئوری رهبری و رفتار سازمانی. چاپ ششم. تهران: انتشارات سمت.
1
حضرتی محمود. (1387). بررسی تأثیر رهبری خدمتگزار بر اعتماد سازمانی و توانمندسازی کارکنان در سازمانهای دولتی. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه تهران.
2
رضائیان، علی. (1384). انتظار عدالت و عدالت در سازمان (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته). تهران: انتشارات سمت.
3
قلی پور، آرین و حضرتی، محمود (1388). تبیین ابزار سنجش رهبری خدمتگزار در سازمان های دولتی ایران. پژوهشهای مدیریت. سال دوم، شماره سوم.
4
نادری، عزت الله و سیف نراقی، مریم. (1383). روشهای تحقیق در علوم انسانی (با تاکید بر علوم تربیتی). تهران: انتشارات بدر.
5
نادی محمدعلی، مشفقی نزهت الزمان، سیادت، علی. (1388). رابطةبیناعتمادمعلمانبهمدیروسازمانباادراکآنهااز عدالتتوزیعی،رویهایوتعاملیدرشهراصفهان. دانش و پژوهش در علوم تربیتی، برنامهریزی درسی. شماره 24.
6
Aryee, S., Budhwar, P.S. and Chen, Z.X. (2002). Trust as a Mediator of the Relationship between Organizational Justice and Work Outcomes: Test of a Social Exchange Model. Journal ofOrganizational Behavior. 23: 267–85.
7
Bachman, J. G. (1968). Faculty satisfaction and the dean’s influence: An organizational study of twelve liberal arts colleges. Journal of Applied Psychology, 52 (1), 55-61.
8
Brower, H.H., Schoorman, D.F. & Tan, H.H. (2000), “A model of relational leadership: the integration of trust and leader-member exchange”. Leadership Quarterly, 11 (2): 227-250.
9
Carnevale, D.G. and Weschler, B. (1992), “Trust in the public sector: individual and organizational determinants”, Administration and Society, 23) 4(: 471-94.
10
Chen, Z., Aryee, S., and Lee, C. (2005). Test of Mediation Model of Perceived Organizational Support. Journal of Vocational Behavior, 66 (3): 457–470.
11
Cohen-Charash, Y. & Spector, P. E. (2001). The role of justice in organizations: A meta-analysis. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 86 (2), 278–321.
12
Cropanzano, R., Rupp, D.E., Mohler, C.J., & Schminke, M. (2001). Three roads to organizational justice. In Ferris, J. (Ed), Research in personnel and human resource management. Greenwich, CT: JAI.
13
Das, T.K. and Teng, B.S. (1998). Between trust and control: developing confidence in partner cooperation in alliances. Academy of Management Review, 23(3), 491-512.
14
Dannhauser, Z. (2007). The relationship between servant leadership, follower trust, team commitment and unit effectiveness. Dissertation for the degree of Doctor of Philosophy (Industrial Psychology) at the University of Stellenbosch.
15
Dennis R, Bruce E. 2003. A Factor Analysis of Pago and Wong Servant Leadership instrument. Leadership & organization Development Journal, 24 (8): 455-459.
16
Dennis, R. (2004). Development of the servant leadership assessment instrument. Dissertation Abstracts International, 65(05), 1857. (UMI No. 3133544).
17
Dulac T, Coyle-Sharpiro J., Henderson D and Wayne S. (2008). Not all responses to breach are the same: the interconnection of social exchange and psychological contract processes in organizations. Academy of ManagementJournal, 51(6), 1079–98.
18
Eisenberger, R., Huntington, R., Hutchison, S. and Sowa, D. (1986). Perceived organizational support. Journal of Applied Psychology, 71(3), 500-507.
19
Eisenberger, R., Fasolo, P., & Davis-LaMastro, V. (1990). Perceived organizational support and employee diligence, commitment, and innovation. Journal of Applied Psychology, 75(1), 51–59.
20
Eisenberger, R., Armeli, S., Rexwinkel, B, Lynch, P.D., and Rhoades, L. (2001). Reciprocation of perceived organizational support. Journal of Applied Psychology. Vol 86 (1): 42-51.
21
Ertürk, A. (2007). Increasing organizational citizenship behaviors of Turkish academicians, mediating role of trust in supervisor on the relationship between organizational justice and citizenship behaviors. Journal of Managerial Psychology, 22(3): 257-270.
22
Greenberg, J. (1990), Organizational Justice: Yesterday, Today, Tomorrow,Journal of Management, 16:399-432.
23
Greenleaf, R.K. (1977), Servant Leadership: A Journey into the Nature of Legitimate Power and Greatness, Paulist Press, Mahwah, NJ.
24
Hoy, W. K., & Tschannen-Moran, M. (2003). The conceptualization and measurement of faculty trust inschools: The omnibus T-scale. In W. Hoy & C. Miskel, (Eds.), Studies in leading and organizing school, (pp. 181–208). Greenwich, CT: Information Age Publishing.
25
Hubbell A. P., M.R. Chory-Assad, 2005. Motivating Factors: Perceptions of Justice and Their Relationship with Managerial and Organizational Trust. Comminication Studies, 56(1): 47-70.
26
Joseph, E. E., & Winston, B. E. 2005. A correlation of servant leadership, leader trust and organizational trust. Leadership and Organization Development Journal, 26: 6-22.
27
Konovsky, M., & Pugh, D. (1994). Citizenship behavior and social exchange. Academy of Management Journal, 37, 656-669.
28
Korsgaard, M. A., & Sapienza, H. J. (2002). Economic and noneconomic mechanisms in interpersonal work relationships: Toward an integration of agency and procedural justice theories. In Gilliland, S.W., Steiner, D. D. & Skarlicki, D. P. (Eds.), Emerging perspectives on managing organizational justice (pp. 3–33). Greenwich, CT: Information Age Publishing.
29
Lamsa, A., and Pucetaite, R. (2006). Development of organizational trust among employees from a contextual perspective. Business Ethics: a European Review, 15, 130–141.
30
McAllister, D.J. (1995). Affect- and cognition-based trust as foundations for interpersonal cooperation in organizations. Academy of Management Journal, 38, 24–59.
31
Moorman, R. H., Niehoff, B. P., & Organ, D. W. (1993). Testing employees’ fairness and organizational behaviour: Sorting the effects of job satisfaction, organizational commitment and procedural justice. Employees’ Responsibilities and Rights Journal, 6, 209-225.
32
Ngodo, O. E. (2008). Procedural Justice and Trust: The Link in the Transformational Leadership Organizational Outcomes Relationship. International Journal of Leadership Studies, 4(1), 82-100.
33
Nooteboom, B., & Six, F. (2003). The trust process in organizations: Empirical studies of the determinants and the process of trust development. Cheltenham, England: Edward Elgar.
34
Nyhan, R.C. (2000). Changing the paradigm: trust and its role in public sector organization. American Review of Public Administration, 30(1), pp. 87-109.
35
Nyhan, R.C. and Marlowe, H.A. (1997). Development and psychometric properties of the organizational trust inventory. Evaluation Review, 21 (5), 614-35.
36
Offerman, L.R. (1998). Leading and empowering diverse followers, in Hickman, G.R. (Ed.), Leading Organizations: Perspectives for a New Era, Sage Publications, Thousand Oaks, CA, pp. 397-403.
37
Patterson, K. A. (2003). Servant leadership: A theoretical model. Doctoral dissertation, RegentUniversity. ATT No. 3082719.
38
Pillai, R., Williams, E.S. and Tan, J.J. (2001). Are the scales tipped in favour of procedural or distributive justice? An investigation of the USA, India, Germany and Hong Kong (China). TheInternational Journal of Conflict Management, 12: 312-32.
39
Polat, S. (2010). The effect of organizational support; Perception of teachers on organizational trust perception of their schools. African Journal of Business Management. 4(14): 3134-3138.
40
Rousseau, D.M., Sitkin, S.B., Burt, R.S. and Camerer, C. (1998). Not so different after all: a cross-discipline view of trust. The Academy of Management Review, 23)3), 393-404.
41
Russell, R.F. and Stone, A.G. (2002) ‘A Review of Servant Leader ship Attributes: Developing a Practical Model. Leadership and Organization Development Journal. 12(3): 145–57.
42
Sandage, S.J., & Wiens, T.W. (2001). Contextualizing models of humility and forgiveness: A reply to Gassin. Journal of Psychology and Theology, 29(3), 201- 211.
43
Saunders, M. N. K., & Thornhill, A. (2003). Organisational justice, trust and the management of change. Personnel Review, 32, 360-375.
44
Scuderi, N. (2010). Servant leadership and transformational leadership in church organizations. PhD dissertation, The George Washington University.
45
Sendjaya, S. and Pekerti, A. (2010). Servant leadership as antecedent of trust in organizations. Leadership & Organization Development Journal, 31(7), 643-663.
46
Shockley-Zalabak P., Ellis K., Winograd G., (2000). “Organizational Trust: What It Means, Why It Matters”, Organization Development Journal, 18(4), 35-47.
47
Shoho, A. R., & Smith, P. A. (2004). An exploratory analysis of faculty trust in higher education. In Hoy, W.K. & Miskel, C. G. (Series Eds.), Educational administration, policy, and reform: Research andmeasurement (pp. 279–303). Greenwich, CT: Information Age Publishing.
48
Tremblay, M., Cloutier, J., Gilles Simard, G., Denis Chênevert, D., and Vandenberghe, Ch. (2010). The role of HRM practices, procedural justice, organizational support and trust in organizational commitment and in-role and extra-role performance. The International Journal of Human Resource Management. 21 (3): 405–433.
49
White-Hurst, E. M. (2011). First among equals: a study of faculty trust levels and influencing factors related to new deans in transition periods. PhD Dissertation, University of South Carolina.
50
Winston, B. (2004). Servant leadership at HeritageBibleCollege: A single-case study. Leadership & Organization Development Journal, 25(7), 600-617.
51
Wong, Y.T., Wong, C.S, and Ngo, H.Y. (2002). Loyalty to supervisor and trust in supervisor of workers in Chinese joint ventures: a test of two competing models. The International Journal of Human Resource Management, 13: 6, 883-900.
52
Yilmaz, K. and Tasdan, M. (2009). Organizational citizenship and organizational justice in Turkish primary schools. Journal of Educational Administration. 47(1): 108-126.
53
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی رابطه هوش اخلاقی مدیران و ناسازگاری جسمانی معلمان با شیوهی مدیریت با عشق در بین مدارس دوره اول متوسطه شهر ایلام
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش اخلاقی مدیران و ناسازگاری جسمانی معلمان با شیوهی مدیریت با عشق در بین مدارس دوره اول متوسطه شهر ایلام بود، که شیوهی مدیریت با عشق در کل و همچنین در قالب ابعاد 4 گانهی هیجان مثبت، شایستگیهای مدیریتی، مهارت رهبری و معنویت مورد بررسی قرار گرفت. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش، همبستگی – تحلیلی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران و معلمان مدارس دخترانه دوره اول متوسطه شهر ایلام بود که 225 نفر از بین آنها انتخاب شدند. ابزار گرداوری اطلاعات در پژوهش حاضر پرسشنامه بود که روایی آنها توسط متخصصین مدیریتی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آنها نیز از طریق آلفای کرونباخ محاسبه گردید که به ترتیب برای هوش اخلاقی، شیوه مدیریت با عشق و ناسازگاری جسمانی برابر با 93/0 و 92/0 و 77/0 بوده است. برای آزمون فرضیات پژوهش از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده گردید. نتایج پژوهش بیانگر آن است که هوش اخلاقی بر شیوه مدیریت با عشق و 3 بعد شایستگی مدیریتی، مهارت رهبری و معنویت تأثیر معناداری دارد. باتوجه به تأثیر مثبت هوش اخلاقی بر شیوه مدیریت با عشق، باید به تقویت این هوش در مدیران پرداخته و از آنجا که بین شیوه مدیریت با عشق و ناسازگاری جسمانی رابطه معنادار معکوسی وجود دارد، میتوان با تقویت این شیوه مدیریتی جدید بر ناسازگاری جسمانی معلمان تأثیر گذارد و بدین ترتیب به بهبود وضعیت جسمانی معلمان پرداخت.
https://mpes.sbu.ac.ir/article_98406_edf925f6a4111a81b18a1d403d211ea8.pdf
2014-09-23
113
135
هوش اخلاقی
مدیریت با عشق
ناسازگاری جسمانی
زینب
طولابی
ztoulabi@gmail.com
1
استادیار و عضو هیئت علمی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ایلام
LEAD_AUTHOR
مریم
بسطامی پور
2
کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام
AUTHOR
اعرابی، سید محمد؛ حسینکمانی، سیدمحمد. (1379). رابطه بین احساس امنیت شغلی و عوامل فردی کارکنان. مدیریت دولتی، شماره 48 و 49. صص 88-94.
1
اسکندری، غلامرضا؛ اسگندری، کریم؛ بیکزاده، جعفر؛ کردبچه، شیما. (1391). تأثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارتهای ارتباطی آنان در سازمان تأمین اجتماعی. فراسوی مدیریت، سال ششم، شماره 21، صص 105- 128.
2
المیهنی، نوال. (1383). مدیریت با عشق، مترجم، مریم حیدری، اهواز، انتشارات رسش، چاپ اول.
3
پاندر، کاترین. (1383).ازدولتعشق، مترجم، گیتی خوشدل، تهران، انتشارات روشنگران و مطالعات زنان، چاپ بیست وهشتم.
4
حریری، نجلا؛ سلطانی، فهیمه. (1389). رابطه سلامت روان و رضایتشغلی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، شماره 94.
5
خاقانیزاده، مرتضی؛ سیرتینیر، مسعود؛ عبدی، فتانه؛ کاویانی، حسین. (1385). بررسی سطح سلامت روان در پرستاران شاغل در بیمارستانهای آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران. فصلنامه اصول بهداشت روانی، سال هشتم، شماره 31 و 32، 141-148.
6
خالقینژاد، مریم. (1388). بررسی رابطه بین فرسودگی شغلی و عدالت سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی در بین معلمان مقطع متوسطه شهر نیریز 87-88. پایاننامه کارشناسی ارشد آزاد اسلامی واحد مرودشت.
7
داناییفرد، حسن، الوانی، مهدی، آذر، عادل، (1388).روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع، چاپ اول، تهران: انتشارات صفار-اشراقی
8
دهدشتیان، علیرضا. (1389). مدیریت بر دلها. صنعت و کارافرینی، شماره 51، 57- 60.
9
رسولی، زینب؛ اسلامی، رضا. (1392). بررسی رابطه رضایت شغلی و ویژگیهای شخصیتی با سلامت روانی در کارکنان نیروی زمینی ارتش. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سال یازدهم، شماره 2، 96-101.
10
زکوی، علیاصغر. (1390). معیارهای انسانیت در قرآن با تأکید بر تفسیر المیزان. فصلنامه آفاق دین، سال 2، شماره 5.
11
سرمد، زهره، بازرگان، عباس، حجازی، الهه. (1385). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ13، تهران: مؤسسه انتشارات آگاه.
12
سلیمانی، نادر؛ سیری، محمدحسین. (1389). رابطه سلامت روانی و رفتار شهروندی سازمانی معلمان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال اول، شماره 4، صص 87-101.
13
سیادت، سیدعلی؛ مختاریپور، مرضیه؛ کاظمی، ایرج. (1388). رابطه بین هوش اخلاقی و رهبری تیمی در مدیران آموزشی و غیرآموزشی از دیدگاه اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، 1387-1388. مدیریت سلامت، 36(12)، 61-69.
14
سیدقراعینی، خدیجه؛ سیدعباسزاده، میرمحمد. (1387). بررسی رابطهی بین سبکهای رهبری مدیران و فرسودگی شغلی دبیران دبیرستانهای ارومیه در سال تحصیلی 85- 86. فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 97، 111-132.
15
شفیعآبادی، عبدالله؛ خلجاسدی، شدیده. (1389). بررسی رابطه بین رضایت شغلی با سلامت روانی کارکنان شاغل دانشگاه. فصلنامه تازههای روانشناسی صنعتی/سازمانی، سال اول، شماره 2.
16
شعبانی بهار، غلامرضا؛ کونانی، محمدزمان. (1391). رابطه بین فرسودگی شغلی با سلامت عمومی معلمان تربیت بدنی استان لرستان. پژوهشهای مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، سال دوم، شماره 3
17
طهرانی، هادی؛ شجاعیزاده، داوود؛ حسینی، سیدمصطفی؛ علیزادگان، شهرزاد. (1391). ارتباط سلامت روانی با تیپ شخصیتی و رویدادهای زندگی پرستاران شاغل در خدمات اورژانس تهران (تهران 115). نشریه مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران (نشریه پرستاری تهران)، دوره 25، شماره 75، 52-59.
18
فراهانینژاد، سپیده. (1387). بررسی رابطه شخصیت کارافرینی وو هوش هیجانی مدیران با سلامت عمومی کارکنان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
19
فیاضی، مرجان؛ سیما راصل، نسترن؛ کاوه، منیژه. (1389). استفاده از روانشناسی مثبتگرا در مدیریت و رهبری سازمانی (جنبشی روبه گسترش). همایش ملی چالشهای مدیریت و رهبری در سازمانهای ایرانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات اصفهان. قلتاش، عباس؛ صالحی، مسلم؛ بهمنی، سمیه. (1390). رابطه هوش هیجانی با فرسودگی شغلی و شادکامی مدیران مدارس شهر مرودشت. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، سال پنجم، شماره 2، صص 117-135.
20
قلیپور، آرین. (1386). مدیریت رفتار سازمانی (رفتار فردی). تهران: انتشارات سمت.
21
کاشانی، مجتبی. (1383). نقش دل در مدیریت. چاپ سوم، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی
22
کاظمی، صدیقه؛ مهرام، بهروز. (1390). تأثیر ایفای نقش رهبری مدیران آموزشی بر تحول نظام ارزشی با تأکید بر رویکرد تکنگاشتی روایی. پژوهشنامه مدیریت تحول، سال سوم، شماره 5، صص 125-147.
23
کوپر، رابرت. (1377). مدیریت عشق و عاطفه. ترجمه علیرضا عزیزی، تهران: انتشارات مؤلف (توفیق)، چاپ اول.
24
محمودی، امیرحسین؛ عابدی، اکرم؛ حیدر، یونس. (1391). بررسی شایستگیهای حرفهای مدیران گروههای آموزشی. فرایند مدیریت و توسعه، دوره 25، شماره 1، صص 69-92. مختاریپور، مرضیه؛ سیادت، سیدعلی. (1388). بررسی مقایسهای ابعاد هوش اخلاقی از دیدگاه دانشمندان با قرآن کریم و ائمه معصومین (ع). دوفصلنامه علمی- تخصصی مطالعات اسلام و روانشناسی، س 3، ش 4، صص 118-97.
25
مصطفویراد، فرشته؛ تابعبردبار، فریبا؛ زاهدی، صدیقه. (1390). پیشبینی سلامت روان با برررسی متغیرهای عدالت سازمانی و کیفیت زندگی کاری. فصلنامه تازههای روانشناسی صنعتی/سازمانی، سال دوم، شماره ششم، صص 75- 78.
26
وفایی، زینب؛ عسگریزاده، قاسم؛ رحمتی، عباس. (1390). رابطه هیجانخواهی، شوخطبعی و نگرش دینی با اضطراب مرگ. روانشناسی و دین، سال چهارم، شماره سوم، صص 49-68.
27
یزدانی، محمود؛ تنعمی، محمدمهدی؛ بهرامیکیا، قاسم. (1391). تدوین شایستگیهای رهبری موردنیاز برای ایجاد برنامه جانشینپروری (مطالعهموردی: شرکت گاز پالایش گاز پارسیان). سال چهارم، شماره 13، صص 105-140.
28
Aydin, B & Ceylan, A. (2009). The effect of spiritual leadership on organizational learning capacity. African Journal of BusinessManagement, vol.3, NO.5, pp. 184-190.
29
Bass, bm.(1997). Does the transactional – transformational leadership paradigm transcend organizational and national boundries? American psychologist, 52, 130-139.
30
Bass, b. m. & Steidlmeier, p. (1998). Ethics, character and authentic transformational leadership. Center for leadership management Binghamton university.
31
Beheshtifar, M.; Esmaili, Z. & Nekoie moghadam, M. (2011). Effect of Moral Intelligence on Leadership. European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences, 43, 6-11.
32
Biberman, J. & Whitty, M. (1997). A postmodern spiritual future for work. Journal of Organizational Change Management, Vol.10, No.2, pp.130-138.
33
Blair, e. h. (1999). Which competencies are most important for safety managers? Professional safety, 44, 28-32.
34
Bolman, L.G. & Deal, T.E. (1995). Leading with Soul: An Uncommon Journey of Spirit. Jossey- Bass, San Francisco, CA.
35
Borba, M. (2005). The step-by-step plan to building moral intelligence. Nuturing Rids Heart & Souls. National educator award, national council of self-esteem. Jossey-bass. Burnett, m. & Dutch, j. d. (2006). Competency based training and assessment center: strategies, techonology, process, and issues. Advancess in developing human resource, 8, 141-143.
36
Cave, E. & Mc Keown, P. (1993). Managerial effectiveness: The identification of need assessment, Education and Development, 24, (2), 122137.
37
Chatters, L M.; Bullard, KM.; Tailor, RJ. Woodward, AT.; Neighbors, HW. & Jackson, JS. (2008). Religious Participation and DSM-IV disorders older African Americans: Finding from the National Survey of American Life. AM j ceriatr psychiatry, 16 (2), 957-65.
38
Cho, s & Tseng, p. f. (2009). Leadership in the 2008 financial crisis: understanding dimensions of transformational & transactional leadership during financial crisis in financial institutions. M. a thesis, jonkoping university, jonkoping interactional business school, jibs, emm (entrepreneurship, marketing, management). Chong, e. (2008). Managerial competency appraisal: across- cultural study of American and east Asian managers. Jouranal of business research, 61, 191-200. Dubois, D & Rothwell, W. (2004). Competency Based Human Resource Management. HRD.
39
Dong, w.; Zhongfeng, s.& Dongtao, y. (2011). Organizational culture and knowledge creation capability . journal of knowlwdge management, 15 (3), 63-373.
40
Fredrickson, bl.; Maynard, ke.; Helms, mj.; Haney, tl.; Siegler, ic. & Barefoot, jc. (2000). Hostility predicts magnitude and duration of blood pressure response to anger. Journal of behavioral medicine, 23 (3), 229- 43.
41
Fry, L. W. (2003). Toward a theory of spiritual leadership. The Leadership Quarterly, 14, PP. 693-727.
42
Geijsel, f.; Sleegers, p.; Leithwood, k. & Jantzi, d. (2003). Transformational leadership effect on teachers commitment and effort toward school reform. Journal of educational administration, Vol. 4, No. 3, 228-256.
43
Gerald, f. c. (1999). Spirituality for managers: context and critique. Journal of organizational change management, Vol. 12, No. 3, 186- 199.
44
Gil, km.; Carson, jvv.; Porter, ls.; Cipio, c.; Bediako, sm. & Orringer, e. (2004). Daily mood and stress predict pain, health care use and work activity in african American adults whit sickle- cell disease. Health psychology, 23 (3), 267- 74
45
Hill, cwl. &Mc shane, s. l. (2008). Principles of management: mc graw- hill, 404-420.
46
Hobgood, c. d.; Riviello, r. j.; Jjouriles, n. & Hamilton, g. (2002). Assessment of communication and interpersonal skills competencies. Academic emergency medicine, 9, 1257-1269.
47
Hochen, t. (2000). The study of survivors employee job stress for privatization of government enterprise-case of Taiwan fertilizer company employee. Masters thesis, human resource management department.
48
Horton, S. (2002), the Competency Movement, In S. Horton, A. ICFAI Books
49
Jumma, m. o. & Marrow, c. (2008). Nursing leadership development: why should any nurse be led by you? Nursing management, 16 (8), 893-7.
50
Kinjerski, val. & Skrypnek, B. j. (2006). Creating organizational conditions that foster employee spirit at work. Leadership & organizational development journal, 27, 280-295.
51
King, D. B. (2008). Rethinking Claims of Spiritual Intelligence: a Definition, Model and Measure. Applications of Modeling in theNatural and Social Sciences Program, Trent University, Canada.
52
Krishna kumar, s.; Neak, ch. (2002). The “what”, “why”, and “how” of spirituality in the workplace. Journal of managerial psychology, 17 (3), 153-164.
53
Lennick, d.; Kiel, f. (2008). Moral intelligence: enhancing business performance & leadership success. Pennsylvania: Wharton school publishing.
54
Lennick, d.; Kiel, f. (2011). Moral intelligence: enhancing business performance and leadership success in turbulent times. New york: prentice hall.
55
Lounsbury, J. & et al. (2004). Personality, career satisfaction & life & mental health satisfaction: test of a directional model. Journal of career assessment, 12, 395-406.
56
Lourenco, m. r.; Shinyashiki, g. t. & Trevizan, m. a. (2005). Management and leadership: analysis of nurse managers knowledge. Revista latino- Americana de enfermagem, 13 (4), 469-73.
57
Luthans, f. (2002). The need for the meaning of positive organizational behavior. Journal of organizational behavior, 23, 695-706.
58
Luna, b. a.; Jolly, j. (2008). An analysis of the nuances and practical applications of situational leaderhip in the management and administration of international health care organizations. International journal of business and management, 3 (5), 18-25. Marques, j.; Dhiman, s.; King, r. (2005). Spirituality in the workplace: developing an integral model and a comprehencive definition. The journal of American academy of business, Vol. 7, N0.1, 81-91.
59
Manallack, s. (2006). Is honesty the best form of business risk management? Available at http:// www, domain-b.com.
60
Muller, r.; Turner, r. (2010). Leadership competency profiles of successful project managers. International journal of project management, 28, 437-448.
61
Neal, J. and Biberman, J. (2003) "Introduction: the leading edge in research on spirituality and organizations". Journal of Organizational Change Management, Vol.16, No.4, pp.363-366.
62
Powell, LH. Shahabi, L. & Thorsen,CE. (2003). Religion and Spirituality Linkages to Physical Health. Am Physical, 58 (1), 36-52.
63
Pervin, la. (1996). the science of personality. United state: wiley & ons.
64
Reave, L. (2005). Spiritual values and practices related to leadership effectiveness. The Leadership Quarterly, 16, pp.655-687.
65
Rowold, j. (2009). Relationship between leadership style and followers emotional experience and effectiveness in the voluntary sector. Nonprofit and voluntary sector quarterly, 38 (2), 270- 89.
66
Scar brough, h. (2000). Recipe for success. People management, Vol. 9, No. 2, 32-5. Schuller, s. m. (2012). Positive psychology. Clinical psychology review, 30 (7), 819- 829.
67
Taher, samer. (2007). Competency based human resource management program. MEIRC consultant and training company.
68
Tett, r. p.; Guterman, h. a.; Belier, a. & Murphy, p. j. (2000). Development and content validation of a hyperdimensional taxonomy of managerial competence. Human relations, 13, 205- 251.
69
Thief, m. (2000). Leadership styles in information technology projects. International journal of project management, 18, 235- 241.
70
Turner, n.; Barlying, j. (2002). Transformational leadership and moral reasoning. Journal applied psychology, 87 (2), 304-31.
71
Wink, P.; Scott, J. (2005). Does religiousness buffer against the fear of death and dying in late adulthood? Finding from a longitudinal study. J Gerontol B psychol sci, 60 (4), 207-14.
72
Zaidman, N.; Goldstein-Gidoni, O., & Nehemya, I. (2011). Spirituality as a discarded form of organizational wisdom. Group & Organization Management, 36(5), 630-633.
73
ORIGINAL_ARTICLE
تبیین عناصر فرهنگ سازمانی در بین اعضاء هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران
هدف پژوهش حاضر تبیین عناصر فرهنگ سازمانی در بین اعضاء هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران صورت گرفته است. روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی است. بدین منظور تعداد 221 نفر از اعضاء هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب و پرسشنامه محققساخته بین آنها توزیع شده است. یافتههای پژوهش نشان داد که بین نظرات اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی نسبت به عناصر فرهنگ سازمانی به تفکیک جنس فقط در مؤلفه انسجام و یکپارچگی تفاوت وجود دارد. در سایر مؤلفهها تفاوتی دیده نشد. بین نظرات اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی نسبت به عناصر فرهنگ سازمانی به تفکیک مرتبه علمی تفاوت وجود دارد. بین نظرات اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی نسبت بهعناصر فرهنگ سازمانی به تفکیک محل اخذ مدرک تحصیلی فقط در مؤلفه نظام پاداش و خود مختاری فردی تفاوت وجود دارد. در سایر مؤلفهها تفاوتی دیده نشد. بین نظرات اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی نسبت به عناصر فرهنگ سازمانی به تفکیک سابقه کار تفاوت وجود دارد.
https://mpes.sbu.ac.ir/article_98407_67ac5da1285bdc357eb100897e8620a5.pdf
2014-09-23
136
169
فرهنگ سازمانی
دانشگاه شهید بهشتی
الگوهای ارتباطی
نظام پاداش
خود مختاری فردی
ریسک-پذیری
تعارضپذیری
هویتیابی
حمایت مدیریت
انسجام و یکپارچگی
محمد
قهرمانی
dr_ghahramani@yahoo.com
1
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
AUTHOR
ذوالفقار
فاطمی
2
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی
AUTHOR
سیدصاحب
موسوی
ssmf56@gmail.com
3
کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت
LEAD_AUTHOR
طوسی، محمدعلی (1372). فرهنگ سازمانی، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی، ص، 28.
1
بیدختی، حسین (1379). فرهنگ سازمانی، زمینههای پیدایش و نمودها. روش، سال نهم، شماره 58، صص 6 – 13
2
اردلان، محمدرضا و همکاران (1387). بررسی رابطه بین یگانگی فرد، سازمان با فرهنگ سازمانی در دانشگاههای دولتی غرب کشور (همدان، کرمانشاه و کردستان). فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 47.
3
کیا، منوچهر (1370). نقش فرهنگ سازمانی در نظریهپردازی مدیریت فصلنامه مدیریت دولتی، شماره 13 ص، 24-47.
4
پارسائیان، علی و اعرابی، محمد (1374). مدیریت رفتار سازمانی. رابینز، ص 934-935
5
فقهی فرهمند، ن (1380). فرایند مدیریت اجرایی. تبریز : دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
6
(1381). مدیریت پویای سازمان. تبریز: انتشارات فروزش
7
شفاعی، رضا (1380). موانع ایجاد سازمان یادگیرنده در ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
8
عطایی، محمد (1376). بررسی فرهنگ سازمانی و تأثیر آن بر اثربخشی مؤسسه رازی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
9
زنجانی، علی (1381). بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی با ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر در صنایع نسوز اصفهان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
10
کریمی، مقداد (1384). بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی با استقرار مدیریت دانایی در گروه خودروسازی بهمن، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
11
Hawkins, P. (1997); “Organizational Culture: Sailing between Evangelism and Complexity”; Human Relations, Vol. 50, No. 4, pp. 417-440.
12
Korte, R. and Chermack, T. (2007). Changing organizational culture with scenario
13
planning, Journal of Futures, 39, 645- 656.
14
Hellriegel, Don &Slocum, John & woodman, Richard, W.(1995) Organizational Behavior.New York West publication company.
15
Barbosa, I. and Cardoso, C.C. (2007). Managing diversity in academic organization: achallenge to organizational culture, Journal of Woman in management Review, 22 (4), 274-288
16
Francois, H. (2006). Organizational culture and performance measurement systems,
17
Journal of Accounting, Organizations and Society, 31, 77-103.
18
Carter. M. (2005) “Organizational Culture”, available at http://www.culture change.
19
com. /research/papers. http: //www.mapnp.org/library/org
20
Rondeau, K. & Wagner. T. (1999) “Health Care Quality Assurance Incorporating Leadership”, Health Services, Vol. 12(3): 251-296.
21
Cameron, K. S. & R. E. Quinn (1999); Diagnosing and Changing Organizational Culture; Reading, MA: Addison-Wesley.
22
Cameron, K. S. & R. E. Quinn (1999); Diagnosing and Changing Organizational Culture; Reading, MA: Addison-Wesley.
23
Denison, D.; Cho, H.J. and Young, J. (2000). Diagnosing Organizational Culture: a
24
model and method, Working paper, International for management development.
25
Robbins, S.P. (2005). Management, eighth edition, entice Hall of India
26
Yiing, L. Y. & Bin Ahmad, K. Z. (2009), “The Moderating EffectsofOrganizationalCulture on the Relationships between Leadership Behavior and Organizational Commitment and Between Organizational Commitment and Job
27
Satisfaction and Performance”. Leadership & Organization Development
28
Journal, Vol. 30, No. 1, pp. 53-86
29
Cameron, K. & Quin, R. (2006) Change Organizational Culture, New York: Addison
30
Davidson, G. (2004). The Relationship between Organizational Culture and Financial
31
Performance, New York: John Wiley & Sons: 219-226.
32
Dodd, S. (2004). Metaphors and Meaning a Grounded Cultural Model of US Entrepreneurship”, Journal of Business Venturing, Vol. 6(17): 55-69.
33
Fisher, C. & Alford, R. (2000) “Consulting on Culture”, Psychology: Research and
34
Practice, Vol. 52( 3): 25-35.
35
Shane, S. & Locke, E. A. & Collins, C. J. (2003) Entrepreneurial Motivation, New York: John Wiley and Sons
36
Mouton, J. (1996) Understanding Social Research, Pretoria: Van Schaik
37
Mobley, W. Wang, L. & Fang, K. (2005) “Organizational Culture”, available at http:// www.denisonconsulting.com/newsletter/2.1
38
Wesemann, E. (2006) “Legal Managers Can Manage Their Firm Dynamics forBetter
39
Service”, available at http://www.corporatecultures.com org/articles/entry/.
40
Trimpey, T. (2004) Information and Technology Managers as Influential Change
41
Implementation Agents, University of Oregano: Portland.
42
Audretsch, D. B. & Bonet, W. & Keilbach, M. (2008) “Entrepreneurship Capital”,
43
Journal of Business Venturing, Vol. (23): 659-994.
44
Gold man ,l. (2000) strategy formulation and implementation as organizational learning ovtions: A non sereular organizational case stady the george washington universcity adviser: schwandt , Da vid.R.
45
Kwantes, C. T. and Boglarsky, C.A. (2007). perception of organizational culture,
46
leadership effectiveness and personal effectiveness across six countries, Journal of
47
International Management ,13, 204-230.
48
Schermerhorn, J.; Hunt, J. and Osborn, R., (2005). Organizational Behavior, New
49
York: John Wiley & Sons Inc, Ninth Edition.
50