%0 Journal Article %T بررسی رابطه هوش اخلاقی مدیران و ناسازگاری جسمانی معلمان با شیوه‌ی مدیریت با عشق در بین مدارس دوره اول متوسطه شهر ایلام %J مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2423-5261 %A طولابی, زینب %A بسطامی پور, مریم %D 2014 %\ 09/23/2014 %V 7 %N 2 %P 113-135 %! بررسی رابطه هوش اخلاقی مدیران و ناسازگاری جسمانی معلمان با شیوه‌ی مدیریت با عشق در بین مدارس دوره اول متوسطه شهر ایلام %K هوش اخلاقی %K مدیریت با عشق %K ناسازگاری جسمانی %R %X هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش اخلاقی مدیران و ناسازگاری جسمانی معلمان با شیوه­ی مدیریت با عشق در بین مدارس دوره اول متوسطه شهر ایلام بود، که شیوه­ی مدیریت با عشق در کل و هم­چنین در قالب ابعاد 4 گانه­ی هیجان مثبت، شایستگی­های مدیریتی، مهارت رهبری و معنویت مورد بررسی قرار گرفت. روش ­تحقیق مورد­ استفاده در این پژوهش، همبستگی – تحلیلی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران و معلمان مدارس دخترانه دوره اول متوسطه شهر ایلام بود که 225 نفر از بین آن­ها انتخاب شدند. ابزار گرداوری اطلاعات در پژوهش حاضر پرسشنامه بود که روایی آن­ها توسط متخصصین مدیریتی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن­ها نیز از طریق آلفای کرونباخ محاسبه گردید که به ترتیب برای هوش اخلاقی، شیوه مدیریت با عشق و ناسازگاری جسمانی برابر با 93/0 و 92/0  و 77/0 بوده است. برای آزمون فرضیات پژوهش از آزمون­ همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده گردید. نتایج پژوهش بیانگر آن است که هوش اخلاقی بر شیوه مدیریت با عشق و 3 بعد شایستگی مدیریتی، مهارت رهبری و معنویت تأثیر معناداری دارد. باتوجه به تأثیر مثبت هوش اخلاقی بر شیوه مدیریت با عشق، باید به تقویت این هوش در مدیران پرداخته و از آن­جا که بین شیوه مدیریت با عشق و ناسازگاری جسمانی رابطه معنادار معکوسی وجود دارد، می­توان با تقویت این شیوه مدیریتی جدید بر ناسازگاری جسمانی معلمان تأثیر گذارد و بدین ترتیب به بهبود وضعیت جسمانی معلمان پرداخت. %U https://mpes.sbu.ac.ir/article_98406_edf925f6a4111a81b18a1d403d211ea8.pdf