%0 Journal Article %T طراحی و استقرار نظام آموزش مشاغل مدیریتی سازمان شهرداری تهران مطابق با استانداردهای مشاغل ملی و بین‌المللی %J مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2423-5261 %A خراسانی, اباصلت %D 2014 %\ 06/22/2014 %V 7 %N 1 %P 68-92 %! طراحی و استقرار نظام آموزش مشاغل مدیریتی سازمان شهرداری تهران مطابق با استانداردهای مشاغل ملی و بین‌المللی %K آموزش مدیران %K راهبردهای آموزش %K فرایندهای آموزش %K نتایج آموزش %K معادلات ساختاری %R %X هدف پژوهش حاضر استقرار و پیاده­سازی نظام آموزش استاندارد محور مدیران در سازمان شهرداری تهران است. اینپژوهشیکمطالعهتوصیفی- پیمایشیاست،که درآن140نفراز مدیران شهرداری درسطحاستان تهراندرسال 1390 به­روش تصادفی ساده مورد بررسیقرارگرفتند. جمع­آوری اطلاعاتازطریقپرسشنامه محقق­ساخته در مورد نمونه انجام گردید. روایی ابزاربااستفادهازنظراساتیدمرتبطباموضوعپژوهشباکمکروشتحلیلمولفه­هایاصلی و برازشمدلاندازه­گیریمتغیرهاینهفتهبااستفادهازتحلیلعاملیتأییدیموردارزیابی وتأییدقرارگرفت و جهت تعیین پایایی آن از روش آلفای کرانباخ استفاده شد که نشان­دهنده پایایی (79/0= R) است و می­توان گفت ابزار از ویژگی پایایی مناسب برخوردار است. داده­های به­دست آمده با استفاده از الگوی معادلات ساختاری تحلیل گشت و الگوی پیشنهادی مورد آزمون قرار گرفت.نتایج نشان می­دهد که ابعاد راهبردهای آموزش، فرایندهای آموزش، نتایج آموزش دارای رابطه مثبت و معنادار با نظام آموزش مدیران هستند. علاوه بر این، اجرای الگوی معادلات ساختاری نشان داد که داده­ها با الگوی پیشنهادی برازش دارند (0.92=GFI، 0.91=AGFI، 0.93=CFI، 0.88 =NNFI، 0.031MSEA=  )؛ این بدان معناست که رابطه تمامی ضرایب مسیر پیشنهادی الگو نیز معنادار بوده است (p<0.01). %U https://mpes.sbu.ac.ir/article_98396_5e4482e7e8691e13e9d2732bd854a843.pdf