%0 Journal Article %T تحلیل رضایتمندی فراگیران از دوره های آموزش ضمن خدمت بر مبنای مدل تحلیل اهمیت- عملکرد %J مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2423-5261 %A محمدهادی, فریبز %A فتحی واجارگاه, کورش %A پرداختچی, محمدحسن %A ابوالقاسمی, محمود %D 2011 %\ 06/22/2011 %V 4 %N 1 %P 32-53 %! تحلیل رضایتمندی فراگیران از دوره های آموزش ضمن خدمت بر مبنای مدل تحلیل اهمیت- عملکرد %K آموزش منابع انسانی %K رضایتمندی %K رویکرد کیفیت خدمات %K مدل تحلیل- اهمیت عملکرد %R %X در عصر حاضر، آموزش از طریق بهبود دانش و مهارت­های منابع انسانی، از نقشی تحول آفرین برخوردار شده است. این امر، مستلزم کیفیت­گرایی و توجه به رضایتمندی فراگیران از دوره­های آموزشی است. هدف کلی پژوهش حاضر، توسعه روش شناسی تضمین کیفیت در آموزش منابع انسانی است؛ برای تحقق هدف فوق، تلاش شده برمبنای رویکرد نظری کیفیت خدمات، مولفه­های کیفیت در آموزش منابع انسانی شناسایی شوند و با تمرکز بر مفهوم رضایتمندی مشتری؛ در چارچوب مولفه­های مذکور و سیستم تحلیلی مدل تحلیل اهمیت-عملکرد، روش نوینی برای تضمین کیفیت در آموزش منابع انسانی ارائه گردد. پژوهش حاضر از نوع تحقیق آمیخته اکتشافی است که در آن، داده­های کیفی و کمی مورد نیاز، از طریق مصاحبه و پرسشنامه، جمع­آوری می­گردد. در این راستا، تعداد 94 نفر از شرکت کنندگان دوره های آموزشی مرکز آموزش شرکت مخابرات ایران، به عنوان نمونه، در این تحقیق شرکت نمودند. در تحقیق حاضر برای تحلیل داده­ها، از روش­های کیفی و همچنین روش­های آماری شامل ضریب همبستگی پیرسون، ضریب همبستگی اسپیرمن، ضریب تعیین،  آزمون t همبسته و فرمول نمره افتراقی، استفاده به عمل آمد. در نتیجه این پژوهش، 40 مولفه کیفیت در آموزش منابع انسانی، شناسایی شد و بر اساس این مولفه­ها و ماتریس IP، الگویی عملیاتی برای آسیب شناسی رضایتمندی فراگیران از دوره­های آموزش ضمن خدمت، ارائه گردید. %U https://mpes.sbu.ac.ir/article_98353_79b320704ab66ce2103578e4a527d18b.pdf