@article { author = {Khaledi, Khoshghadam and Athari, Zahra and Zarafshani, Kiumars and Ghahremani, Mohammad}, title = {The application of Witkin's Field-dependent, Field-independent learning style in entrepreneurship education: A case of agricultural extension and education students at Razi University}, journal = {Journal of Management and Planning In Educational System}, volume = {3}, number = {2}, pages = {7-21}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2423-5261}, eissn = {2538-6344}, doi = {}, abstract = {The purpose of this descriptive-correlational study was to determine students' learning modalities using Witkin's field-dependent and field-independent learning style (1976). Using stratified random sampling, 135 students in the Department of Agricultural Extension and Education participated in the study. Group Embedded Figures Test (GEFT) was used to collect data. Results revealed that the majority of students were field-dependent. This learning style clearly indicates that students are skillful in recognizing entrepreneurial opportunities. However, they were not competent in other entrepreneurial process such as planning, coordinating, and venture creation. Moreover, males favored field-independent learning style whereas females preferred a field-dependent learning style. Results of this study have some implications for choosing adequate learning styles for entrepreneurship education. Further recommendations are given based on the findings of the study.  }, keywords = {learning style,entrepreneurship education,field-independent,field-dependent}, title_fa = {کاربرد نظریه ویتکین در آموزش کارآفرینی: مطالعه موردی دانشجویان گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی}, abstract_fa = {: این پژوهش توصیفی- پیمایشی به منظور تعیین سبک یادگیری دانشجویان بر اساس نظریه ویتکین (1976) انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی تشکیل داد (210N=) که تعداد 135 نفر از آنان بر اساس جدول مورگان و با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات، از آزمون گروهی بازیافت تصاویر پنهان[1] استفاده شد. بر اساس یافته­ها، سبک یادگیری دانشجویان مورد مطالعه به طور میانگین، وابسته به محیط است. این دانشجویان در شناسایی فرصت­های کارآفرینانه دارای توانایی قابل توجهی هستند در حالی که در سایر مراحل فرایند کارآفرینی (برنامه ریزی، سازماندهی منابع و راه اندازی کسب و کار) توانایی چندانی ندارند. همچنین تفاوت معناداری بین سبک­های یادگیری دانشجویان پسر و دختر به دست آمد. بدین معنا که دانشجویان پسر از سبک یادگیری مستقل از محیط و دختران از سبک یادگیری وابسته به محیط برخوردارند. آموزش مراحل مختلف فرآیند کارآفرینی متناسب با سبک یادگیری فراگیران موجب اثربخشی آموزش­های کار آفرینی و شکوفایی استعدادهای طبیعی فراگیران می‌شود.[1]. Group Embedded Figures Test     }, keywords_fa = {سبک یادگیری,آموزش کارآفرینی,مستقل از محیط,وابسته به محیط}, url = {https://mpes.sbu.ac.ir/article_98345.html}, eprint = {https://mpes.sbu.ac.ir/article_98345_3c18b9406123ddcbe42c7a154b871844.pdf} }